Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1526 ggr
Zahara
2008-09-25 12:53

Flyga med spädbarn.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har stor släkt nere i israel och nu har vi tyvärr ett dödsfall i familjen där nere, min pappa ringde och frågade om jag och lillan ville följa med ner vilket jag gärna vill då min farfar är jätte sjuk med.

Har någan här flygit med barn? hon kommer vara 8 veckor när vi flyger och jag ammar, det är ju ett "rent" land och standarden hos min familj är hög. Fördelar nackdelar?

Har beslutsångest för om jag ska åka med eller inte…

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Annons:
lisette
2008-09-25 14:59
#1

vi åkte till bulgarien när loke var tre månader gammal. han var vaccinerad mot tbc när vi åkte, annars hade vi inte gjort det.

men israel är väl oxå ett land där de rekommenderar man vaccinerar mot tbc?

hur lång tid tar flygningen?

vill du åka tycker jag absolut du ska göra det.

skulle det hända din farfar ngt kommer du aldrig att förlåta dig själv att du inte åkte ner.

jag hade gjort det, helt klart. det är smidigt att åka med barn. hon sitter i ditt knä. du kan amma eller ge henne flaskan samtidigts som man lyfter/landar.

Zahara
2008-09-25 16:22
#2

Flyget tar mellan4-5 timmar sen är det 2 timmars restid med bil, ingen rekomendation på tbc vac och de vill inte vaccinera henne innan då hon är för liten och det inte hinner verka :(

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

lisette
2008-09-25 18:17
#3

hon är inte för liten. loke fick det när vi var på återbesök på bb, han var inte mer än ngn vecka.

Zahara
2008-09-25 21:21
#4

jo men det hinner inte verka!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Susanne
2008-09-25 23:44
#5

Nu är jag otrevlig, jag ber om ursäkt…
amma lillsnuttan när ni lyfter och landar…då skriker hon inte för att det är otäckt i öronen = ni irriterar inte andra resenärer.
Annars kan jag bara säga… flyg för sjutton, det är din sista chans att säga hej då.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Cerrolyn
2008-09-26 00:31
#6

Hej då Flört

Med andra ord: åk!

**MVH Cerrolyn

Annons:
Zahara
2008-09-26 18:06
#7

okej nu har jag sagt till pappa att vi vill följa med! Håller bara tummarna för att det finns platts till oss. Nackdel dock att vi måste mellanlanda :( Men men!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

AusaBausa
2008-09-27 11:46
#8

Självklart ska ni åka!!!

Åkte m vår minsta t Cypern när hon var 2 månader o jag ammade under start och landning o inga problem där…gick JÄTTE bra!

Lycka till m flygningen o hoppas farfar blir kry!

Zahara
2008-09-27 12:47
#9

tack! skönt och höra att andra flugit med så små och att allt gått bra! Nu hoppas jag bara på att det finns plattser till oss :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Upp till toppen
Annons: