Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 2167 ggr
Josefinalm
10/29/08, 10:21 PM

Galonbrallor

Letar desperat efter det till nioåringen, var hittar man det?? Helst med hängslen.

Annons:
johan
10/29/08, 10:51 PM
#1

Hur mycket är du beredd att betala? Vill du har bra grejer skulle jag rekommendera Nanook eller Gneis. Spana speciellt in Gneis Raptor och Nanook Hardshell Pant.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Josefinalm
10/29/08, 11:03 PM
#2

Tack, men nu menar jag vanliga galonisar.

Denna kommentar har tagits bort.
johan
10/29/08, 11:10 PM
#4

Sorry, trodde det var att hålla vätan borta som var poängen, inte materialet. Varför vill man ha galon när det finns andra material som håller lika vattentätt, men som andas bättre?

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Josefinalm
10/29/08, 11:20 PM
#5

#4 Dels så är det ju en pris fråga sen är det ju bra att bara dra på hängselgalonisar över kläderna när de ska på utflykt etc.

johan
10/29/08, 11:49 PM
#6

#5: Jo, men det är lite det som jag funderar på varför man vill. Är det inte skönare att ha ett par brallor som är som vanliga sköna brallor fast som är vattentäta än att ha underställ, vanliga byxor och galonbyxor?

Priset är förstås en annan aspekt, men om man ser till både Nanook, Gneis och delvis även Polarn och Pyret så fungerar ju deras skalplagg året om. Värmen justerar man med lager ett och två. Dessa kläder är ju även tänkta att storleksmässigt kunna användas minst ett år. Eftersom de dessutom håller till flera barn utan problem så blir kanske priset per användningstillfälle inte så mycket.

Oj vad jag låter som värsta säljaren… :)

Jag brukar försöka utgå från vad jag själv skulle föredra. Jag har samma skaljacka året om och tycker det är superskönt. För byxor sitter jag sällan i vattenpölarna nu för tiden, men har ändå ett par hyffsat vattentåliga soft shell byxor när jag är ute och "leker". Skulle aldrig drömma om att ha ett tätt gummiplagg som yttersta plagg.

Stora fördelen med galonisar är väl att man kan spola av dom i badkaret. :)

Men man får givetvis se till hur man ska använda kläderna. Om man bara är ute i vätan ett par gånger om året kanske det är onödigt med dyra kläder, men om man ofta är i naturen och ute i alla sorters väder hade jag nog satsat på bra grejer. Men som sagt, det är ju användningsområdet som bör styra mest. (Och pengarna kanske är svårt att bortse från ibland…  )

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
Upp till toppen
Annons: