Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 2516 ggr
Elisabeth-J
2008-10-08 01:13

Halloween

Det är bara några veckor kvar nu till Halloween och jag brukar ordna party för barnen och ska göra det i år också. Det blir första gången jag fixar det här sen vi flyttade så det ska bli jätteroligt. Jag har tänkt att göra en läskig meny ;)

långa gröna maskar (spagetti som färgas med karamellfärg)

Fingrar (prinskorv, man skär skåror och som nagel har man mandel)

Blod (röd pastasås)

Förrrätten och efterrätten är inte bestämd ännu men vi kanske kan tipsa varandra här om vad man kan göra.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Annons:
AnnaLundin
2008-10-09 02:15
#1

Vi har inte infört halloweenfirande här än, så jag har inga superbra tips att komma med.

Inte mer än att tipsa om att det finns en potatissort som heter "blå kongo" där alltså hela potatisen är blå. Det kan bli rätt läckert potatismos av det…

LM
2008-10-09 09:16
#2

Vilken läskig maträtt! Förra halloween använde jag apelsin fylld med glass, kan ev. ha någon röd eller grön sås som rinner ut. Otäckt och gott. Hittade receptet på internet, men kommer inte ihåg vart.

Men så här gjorde man iaf: Man börjar med att skära av toppen på apelsinen och gräver ut innehållet, sen skär man ut lite ögon och min (precis som en pumpa), fyller sedan med glass och fryser in. Innan servering häll på såsen och lägg på locket som man skar av i början.

Det var mitt tips :-)

HannaM
2008-10-09 22:10
#3

Jag hade monsterkalas när jag var liten.. vi hade knallgröna muffins. Det var omtyckt men lite väl mycket karamelfärg i, alla barn kissade grönt dagen efter.

Elisabeth-J
2008-10-09 23:51
#4

Vilka roliga recept :)

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

AlbaStiffler
2008-10-10 12:40
#5

Kanske inte så läskig men ett måste runt halloween är PUMPA-PAJ! Smask vad gott! Gjorde en stor sats häromdagen och frysit in massa småbitar så jag kan goffa pumpapaj hela hösten! :-P

TacoBelle
2008-10-11 17:19
#6

Pumpasoppa är lätt och supergott som förrätt. Kanske inte så kul för barnen. Till barnen som förrätt kan man göra de klassiska flugsvamparna. Dvs ett kokt ägg med en halv tomat som hatt och majonäsprickar.

Efterrätt till barn på Halloweenfester är givet. Hundbajs! Lägg chokladpudding i hundbajspåsar (nya förståss) och knyt om. Ska ätas med fingrarna. Skrattande

I år ska jag göra mumiekorvar och såklart den obligatoriska pumpapajen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: