Annons:
Etikett24-annonstorget
Läst 2859 ggr
kitty
11/18/08, 12:53 AM

åkpåse i manchester?

är sugen på att köpa en åkpåse i manchester med ullfodring.

hade en sån när jag växte upp, så, någon som har en över?

Annons:
johan
11/18/08, 11:13 PM
#1

Kan tyvärr inte hjälpa till, men är det inte bra med något som stöter ifrån sig snö och väta snarare än att suga upp det?

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Susanne
11/18/08, 11:20 PM
#2

# 1, *hehehe* typiskt svar från en kille ;)
Vi tjejer är nostalgiska och vill ha sådant vi tycker är fint, det praktiska kommer i andra hand.
Det går ju faktiskt utmärkt att impregnera en manchesteråkpåse och man brukar väl ha vagnens överdrag (minneslucka) ovanpå åkpåsen…jag minns inte, det var så länge sedan sist.
# 0, ska leta lite om jag kan hitta en. Återkommer.
Föresten, vilken färg ska det vara?

Susanne Skrattande

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Susanne
11/18/08, 11:27 PM
#3

Det finns flera på båda blocket och Tradera.

Åhhhh, nu blev jag sugen. Jag vill också ha en.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

kitty
11/18/08, 11:31 PM
#4

japp, låter typiskt kille :)

om jag skaffar en impregnerar jag den, såklart.

blev sjukt sugen på den röda på tradera. Jag som älskar rött

men susanne, du får inte sno den röda för mig ;)

johan
11/18/08, 11:46 PM
#5

Typiskt killar att tänka på att barnet ska slippa bli kallt och blött före vad mamman tycker är snyggast… :)

Trekantiga hjul med rosa fluff är också snyggt…

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Susanne
11/18/08, 11:51 PM
#6

Men johan, var har du sett den??? Vill ha!!! Vad det än är.

kitty, jag lovar att inte roffa åt mig den. Jag har en sprillans ny som passar både med 3 och 5 punktsbälte, dock inte i manchester.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Annons:
kitty
11/19/08, 12:11 AM
#7

nu var det inte så jag menade, men att ni kilalr är snäppet " tröligare", ni ser att den usch vad jobigt, inmmpregnera. köper hellre något som är färdigt och klart ( inget fel med det), medans vi tjejjer kansek ser något fint oh löser det istället ;)

Susanne, jag har också en redan, fast den passar inte min vagn. panikhandlade den på ullared. Den är alldeles för stor. Har en 3hjulad vagn och åkpåsen passar helt enkelt inte. Har för mig att retropåsarna är lite kortare?

Susanne
11/19/08, 1:13 AM
#8

Det kan nog stämma ganska bra. De åkpåsar jag sett ute i handeln nu är väääldigt långa jämfört med de som fanns när tjejerna var små…för en sådär 10 år sedan.
Den jag har nu köpte jag till Maxi Cosin, den är alltså till babyskyddet ( 3 punkt) men jag bökade fram symaskinen och sydde två "knapphål" för att också få i sidoremmarna i barnvagnen ( 5 punkt).
Det verkar dock som det lilla skräpet inte kommer att kunna ha den åkpåsen hela vinter så då kanske man skulle leta reda på en annan. Jag vill ha en som är ärtgrön, om jag inte minns fel var det den färgen jag hade när jag var liten.

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

kitty
11/19/08, 1:18 AM
#9

ok, ja för min åkpåse passar inte till mina remmar. plus att den är låång. .  har inte tid för att försöka sy irodning den. försöker istället hitta en i amnchester och kränger av den jag har nu

jag vill ha en mörkbrun, det avr vad jag hade, plus att den passar bäst til min vagn ( den är oliv och ljusgrön. Fast, en mörkgrön hade också passat. . hmm, en ska jag ha i alla fall

ärtgrön lät riktigt retro :)

Susanne
11/19/08, 1:33 AM
#10

De är jättefina allihop i manchester och ser riktigt gosiga ut.
Jag ska fråga morsan vad en sådan kostade då, kul att veta bara ändå.
Nu knoppar jag.
Godnatt *vinkar*

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

kitty
11/25/08, 3:06 PM
#11

Susann, nu harjag fastnat på tanken att ha en ätrgrön åkpåse. min vagn går ju i mörk och ljus grönt, så why not

men, jag hittar ingen!

någon som vet vart sådan finnes?

spindelfot
11/25/08, 3:26 PM
#12

Vill inte vara en tråkig tant nu, men när ni skriver att ni skall impregnera den.. så tänker jag direkt på debatten ang bromerande flamskyddsmedel.. Här kan ni läsa lite om de farliga medlen på naturskyddsverket

Det är verkligen riktigt giftiga medel, och rent livsfarliga för ett litet barn..det finns någon spray som är 'okej' men de allra flesta är faktist rena nervgiftet.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

[Anna-N]
11/26/08, 9:45 AM
#13

Jag har en åkpåse i manchetser till min lille som jag själv hade som bebis. Den är supergo och varm. Har inte impregnerat den och det är nog det sista jag skulle göra. Bara att sätta över överdraget på vagnen eller regnskyddet de dagar det är ruskväder….
Hade den hela förra vintern i alla väder och då var vi ute större delen av dagarna o det fungerade utmärkt.

Annons:
spindelfot
11/26/08, 3:30 PM
#14

jag kan tillägga att även jag hade en åkpåse i manchester i vagnen när mitt barn var i den åldern.. Men den blev aldrig blöt, hade ju överdraget på, och regnskydd också när det var extra blött ute.

Beror ju på hur man ska använda den, om man ska sätta barnet i tex en sittvagn då den är mer oskyddad.. men att impregnera saker, i synnerhet barnens saker är inte bra! Jag har läst för många giftrapporter för att kunna göra det..

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

kitty
11/26/08, 3:43 PM
#15

ok! bra att veta :)

skulel aldrig utsätta mitt barn för fara och visste aboslut inte att impregneringar var giftiga, så tack :)

Upp till toppen
Annons: