Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 4033 ggr
SusannaT
11/4/08, 11:48 AM

sittbräda??

Nån som har erfarenheter om sittbrädor??

Annons:
AnnaLundin
11/4/08, 12:48 PM
#1

Sittbräda? Till VAD?

SusannaT
11/4/08, 1:37 PM
#2

barnvagn

AnnaLundin
11/4/08, 4:03 PM
#3

Anade det men ville vara säker…

Jag har ingen erfarenhet av sådana, men har hört av svärmor - som haft en sådan när min make var liten - att det försämrade stabiliteten rejält på vagnen. Sen sa hon ngt mer som jag inte minns, som inte var positivt.

SusannaT
11/4/08, 6:15 PM
#4

ok. hmm… får nästan fråga barnvagns affärerna. har sett att det finns typ som en ståbräda fast att man kan sitta ist.

AnnaLundin
11/4/08, 9:04 PM
#5

#4 - aha, du tänkte på nåt sånt. Den jag menade sätter man liksom uppepå liggdelen…

Nån sån som du menar har jag aldrig sett.

magma
11/4/08, 9:17 PM
#6

Jag har sett en vid ett tillfälle, och det såg ärligt talat jättekonstigt ut. Och barnet som låg/satt bakom kan inte ha sett ett smack runtomkring.

Annons:
Jessica77
11/5/08, 9:44 AM
#7

Dom är jätte bra men dom finns ingenstans att köpa längre tyvärr…..

Har kollat överallt man kan ha tur att det är någon som säljer privat  Glad

SusannaT
11/5/08, 11:19 AM
#8

jag har kollat på blocket o tradera men finns ingenstans. :( fast det e inte så bråttom med det heller.. vi e ju inte förens i verkstads stadiet så den lille vet man aldrig när den kommer. och Dottern kanske hitter bli så stor så hon kanske klarar av mer själv. Skrattande

Susanne
11/5/08, 1:45 PM
#9

# 4, jag vet precis vilken du menar…påminner om en hög "trehjuling" som man fäster precis som en ståbräda…eller?
De är så nya att alla inte tagit in dem, ska se om jag kan hitta den igen, det var inte så länge sedan jag såg en.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Susanne
11/5/08, 3:56 PM
#10

Jag hittade en sida där det går att beställa, dock var det inte någon av dessa två som jag tänkte på.
Återkommer om jag hittar fler.

http://www.kleinedreumes.nl/

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Susanne
11/5/08, 4:03 PM
#11

Hittade den!!!
På Babyland, jag visste att jag sett svensk reklam för dem.

http://www.babyland.se/bibi-swiss-strollirider_x_LMP04680999.aspx

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Elisabeth-J
11/5/08, 5:48 PM
#12

#11 Den modellen är ju väldigt smart :)

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

AnnaLundin
11/5/08, 8:11 PM
#13

#11 - Tittar på bilden och undrar HUR i hela friden man bär sig åt för att nå barnvagnens handtag och skjuta den framåt???

Jag har själv haft problem med att ståbrädan varit ivägen när jag använt den, varit tvungen att gå bredvid vagnen för att inte sparka på den hela tiden.

Annons:
Susanne
11/5/08, 8:21 PM
#14

# 13, om du klickar på bilden blir den förstorad och du ser ur en annan vinkel…man fäster den på ena sidan, det stora barnet sitter alltså inte mellan dig och vagnen.
Hur fiffigt som helst*tummen upp*

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

AnnaLundin
11/5/08, 9:04 PM
#15

#14 - fast inte de på den holländska sidan.

Sen kan jag nog tycka att barn i storlek som flickan på bilden nog kan gå själva….

Susanne
11/6/08, 9:15 AM
#16

# 15, är det inte tröttsamt att vara negativ jämt?

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

SusannaT
11/6/08, 9:30 AM
#17

Jaaa det va en sån jag menade. tyckte väl att jag sett nått sånt förut. :D det va en mamma här i stan för länge sen som hade nått liknande.

Susanne
11/6/08, 12:21 PM
#18

# 17, vad kul att jag gissade rätt.
Hade jag själv haft två barn i lämplig ålder skulle jag med största sannolikhet köpt en sådan. Den ser lite cool ut.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

SusannaT
11/6/08, 1:01 PM
#19

#18 ja fast än har vi inte två barn. men vi håller på o försöker så håller på o kollar efter annan lösning än sån där bred syskonvagn.

AnnaLundin
11/6/08, 3:37 PM
#20

#16 - är det verkligen negativt att anse att barn har ben att gå med?

Annons:
Susanne
11/8/08, 1:04 AM
#21

# 15, jag har inte sett ett enda positivt svar/inlägg av dig alls i kategorin Barn. Därför undrar jag om det inte är tröttsamt för dig att vara så negativ.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Mizzy
11/8/08, 7:19 PM
#22

AnnaLundin, jag håller med dig här. Så stora barn kan väl gå själva? :) Jag anser att den är onödig, men det är min åsikt :)

SusannaT
11/8/08, 8:07 PM
#23

#22 det beror oxå på hur stort barnet är oxå.. min dotter kommer vara lite över 2 år. och jag har ett syskonbarn i samma ålder så jag har ett hum hur det kommer vara. men det lutar mer åt en syskonvagn. men jag e nyfiken på hur brädan funkar o sånt. för visst min dotter  KOMMER orka gå längre sen men mer som en lösning om hon verkligen inte orkar gå att man kanske har en sitt/ståbräda till henne o ha med vanliga vagnen.

AnnaLundin
11/8/08, 9:20 PM
#24

#23 - en ståbräda är kanske enklare att ha med sig så länge den inte används. Den går ju att lägga i vagnens underrede tills man behöver använda den. Sittvarianten känns lite mer otymplig att ha med sig för att ta till när barnens ben inte orkar längre.

Mina egna barn har nästan slagits om vem som ska få åka ståbräda när vi varit på promenader. De har fått åka en bit var, men gått mesta delen av promenaderna.

Elisabeth-J
11/9/08, 11:49 PM
#25

#23 Om hon bara är två år så är ju en syskonvagn ett bättre alternativ, brädan tror jag är bättre för äldre syskon som behöver vila korta stunder.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

SusannaT
11/10/08, 6:12 PM
#26

#25 Jo jag vet. vi har tänkt lite på det..

Upp till toppen
Annons: