Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 2438 ggr
Lena82
2008-12-16 08:34

Babyverkstad

Hej

Jag och min sambo började med babyverkstad i maj. Ännu inget resultat, men vi ger oss inte. Finns det nån mer här som håller på och försöker eller någon som kan ge lite tips som fungerade för eran del? Vi har läst på så många olika sidor om vad proffessorer och sånt har skrivit och ibland så går det helt emot varnadra och man vet varken ut eller in. Vi vill så gärna ha en liten bäbbe.

Annons:
Susanne
2008-12-16 10:13
#1

Hej!
Gör ett inlägg på gravid.ifokus där kan du kanske få tips och råd.
Lycka till!

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Lena82
2008-12-16 12:34
#2

Tack så mycket. Då lägger jag in det där istället. Har inte rikigt lärt mig att hitta här än. Blev medlem igår. Tack Tack

Susanne
2008-12-16 13:25
#3

Ingen fara alls, jag har hängt här ett bra tag nu men inte fasen hittar jag överallt på sajten för det *haha*.

Susanne Skrattande

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Lena82
2008-12-16 14:56
#4

Det kändes bra att höra. Tycker verkligen det är roligt med en sajt som har så mycket olika. Här kan man täcka upp allt man är intresserad av :)

Mammsie
2008-12-18 11:34
#5

Snart ligger det ett litet babyfrö i din mage också ska du se…

Lena82
2008-12-28 19:08
#6

Mammsie: Ja det tror vi med. Vi  todde att vi skulle få en väldigt fin julklapp för min mens hade inte kommit och var en vecka sen. Gjorde gravtest söndag, måndag och tisdag men de visade negativt. Pratade med BM i tisdags och hon sa att vi skulle vänta en vecka eller två till och hade inte mensen kommit då så skulle vi göra ett nytt test och det då visade neg så hade mensen bara uteslutits. På torsdagen kom tant röd. Var tydligen så sen just för att jag hade haft så mycket att göra dagarna före jul och sen när jag kunde börja ta det lugnt och slappna av så kom det. lite tråkigt men vi kämpar vidare.

Haft en bra jul?

Annons:
johan
2008-12-30 21:58
#7

#6: Man har ju kul under tiden iaf. :)

Vi kämpade länge. Men när vi sa "ähh fan - vi slutar tänka på det nu och tar tag i det på allvar efter sommaren" så blev gick det bra.

Kroppen vet nog bättre än hjärnan när det är dags. Vet inte riktigt vad jag vill ha sagt, men jag tror det är att inte fundera allt för mycket på varför det inte blir något. Jag tror det bara blir sämre av det, även om det är skitsvårt att hålla de tankarna borta.

Visst blir man nästan förbannad när man tänker på att man är så uppfostrad att man blir gravid bara man i berusat tillstånd bara tittar på en tjej och man lägger massor av energi att se till att det inte blir barn. Men när man vill att det ska bli barn så är det inte alls så enkelt…

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

FerretCrow
2008-12-30 22:16
#8

håller med johan…Försök att inte tänka på det ni gör utan mer njut av att älska med varandra.

tror att det tär så mycket psykiskt annars att kroppen störs på det och kan inte göra sitt om ni förstår vad jag menar=)

AnnaLundin
2008-12-30 23:30
#9

#8 - jag tror framförallt att det är förhållandet som tar stryk när sexet blir alltför inriktat på barnalstrande. Detta med att "slappna av du bara så ska du se att du blir gravid" är det många ofrivilligt barnlösa som fått höra, men riktigt så enkelt är det ju inte…

(säjer hon som knappt behöver titta på maken för att bli gravid Obestämd)

Lena82
2009-01-08 08:58
#10

#7&8 Ja vi försöker att inte tänka på det. Det enda vi eller jag håller reda på är när jag har ägglossning, men känner vi inte för rajtan tajtan just den veckan så gör vi inte. Det är inte så att vi har sex bara för att jag har ÄL-veckan. Det viktigaste är att vi båda vill och känner för att älska med varandra och att det inte ska kännas påtvingat på något sätt. Och som Johan skrev, man har ju väldigt kul under tidden man försöker. Jag är nu helt och hållet till 110% inställd på att det kommer att ta tid och nu börjar jag få så mycket annat att tänka på med än att hålla reda på när jag har ÄL. Det är nämligen så att vi ska gifta oss den 30 maj. så nu blir det ännu mer att tänka på så då får vi lägga tankarna på barn lite senare, efter bröllopet istället Glad. Sex ska vara kul och inte påtvingat.

#9 Det är många som säger att man inte ska tänka på det, men det är inte alla gånger som det inte går att tänka på det när en del säger "tänk inte på det", andra säger "hållreda på när du har ÄL" och sen när man läser att bäs chans att bli gravid är dagen före själva ägglossningen och ägglossningsdagen. Gör gärna ÄL-tester. och si och så räknar du ut när du har Äl och du får såna flytningar då osv osv. Inte konstigt att man ibland inte gjorde annat än att räkna dagar och köpte ÄL-tester och sa till sambon att ikväll och imorgon MÅSTE vi ha sex för då är det ÄL. Nu håller jag reda på ungefär vilka veckan som är ÄL-veckan, men annars tänker jag inte så mycket på det. Har inte gjort några ÄL-tester på de senaste två tre gångerna :). Det kommer nog tids nog, när man minst anar det

Mammsie
2009-01-08 10:50
#11

#10 Jag hejar på er, lovar att det värt all väntan och oro och smärta.

Vi har haft en jättemysig jul och Emma har fått så många bra julklappar. Nu har hon dessutom lärt sig sitt första ord -mamma. Överlycklig!

Lena82
2009-01-08 14:38
#12

Mammsie: Åh vad härligt. Låter verkligen underbart. Ja jag kan tänka mig att det är värt all väntan. Som sagt nu börjar vi få så mycket med bröllopet att tänka på att jag tror att vi kommer att glömma bort att tänka på vilken vecka jag ska ha ÄL mm. Vem vet, det är kanske då det lossnar. haha

Upp till toppen
Annons: