Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1384 ggr
Elisabeth-J
11/11/08, 4:38 PM

SOS Famij

är en serie som går på TV3, tisdagar kl 20.00

Jag tycker att det är väldigt intressant att se programmen som handlar om familjer med barn i alla åldrar. Man får flera tips som gör att man lättare kan handskas med olika problem som kan dyka upp nu elle senare med barnen. Så ikväll bänkar vi oss här igen framför tv:n. Har ni sett det och vad tycker ni o serien eller enstaka avsnitt?

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Annons:
phernilla
11/11/08, 5:09 PM
#1

Tack för tipset!

Jag har aldrig sett det här programmet, men det verkar jätteintressant… Jag hittade följande info om dagens program, o det låter ju intressant:

"Svenskt livsstilsprogram från 2008. Sedan mamma Natalie genomgick en uppslitande skilsmässa för sju år sedan har familjen befunnit sig i en nedåtgående spiral. Trettonåriga dottern Star mår periodvis riktigt dåligt och söker sig då till likasinnade på nätet. Hon kan tillbringa timmar framför datorn och vad Natalie än gör så når hon inte fram till dottern. Tvärtom får mammas tjat och försök till närhet totalt motsatt effekt. För mamma Natalie är mörkret i familjen kompakt och hon oroar sig ständigt för Star och åttaårige sonen Adam. Säsong 1. Del 5. Producerat år 2008. Medverkande: Natalie, Star, Adam."

Lätt att jag bänkar mig framör TV:n kl 20 ikväll…

Rocktjejen
11/11/08, 9:50 PM
#2

Jag bänkar mig vid teven varje gång jag kommer ihåg det..Flört

Tyckte även om dessa Nanny akuten som gick på teven för några år sen..(minns inte exakt va det hette)

Mycket intressanta program som jag tror att man kan ha nytta utav..men det är min åsikt det.Glad

phernilla
11/11/08, 10:13 PM
#3

Självklart glömde jag bort det! Skit oxå…Undrar om man kan se det på nätet nånstans? 

Elisabeth-J
11/12/08, 9:21 AM
#4

#3 Den går i repris men jag minns inte vilken dag, men du kan säkert kolla det på TV3:s hemsida.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Elisabeth-J
11/12/08, 9:25 AM
#5

Jag tittade också på Nanny-programmen men gillar den här serien bättre eftersom dom ser att det många gånger är föräldrarna som behöver hjälp i första hand för att familjen ska fungera, det är inte alltid det är barnen man ska ändra på. En förälder som inte är i balans med sig själv påverkar barnen och här får hela familjen rätt hjälp. Igår fick mamman hjälp av Mia Thörnblom som coachar i personlig utveckling, kanonbra!

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

johan
11/12/08, 11:15 AM
#6

Jag kan bli lite irriterad på att alla de här programmen alltid har ett inslag att man ska få något dyrt. Igår fick tjejen en systemkamera och massa tillbehör. Kul att se hur lycklig hon blev, för det är ju lite ovanligt. Men jag tycker ändå att det förtar hela grejen med att få hjälp med mjuka saker när de alltid ska få dyra prylar.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
Elisabeth-J
11/12/08, 3:24 PM
#7

#6 Jag reagerar också på det, visst ska man bejaka barnens intressen men en systemkamera när man är 14 år som kostar några lappar tycker jag är att överdriva.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Rocktjejen
11/12/08, 8:54 PM
#8

#5 så anser jag också att det oftast inte är fel på barnen..utanfokus kankse bör läggas på även föräldern och samspelet där emellan..tyckte gårdagens program var bra..och att Mia Törnblom var med och coacha..

även jag reagerade på valet utav det dyrbara intresset..det får en annan att framstå som en fattig lapp tyvärr..har inte ens råd med en sån kamera till mig själv..

Upp till toppen
Annons: