Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1343 ggr
Villavagen
2008-12-08 18:53

Son med gråstarr

Hej på er! Det här är första gången jag bloggar det ska bli spännande och kul. Varför jag bestämde mej för att starta min blogg var mest för att komma i kontakt med och kanske få råd av andra föräldrar i samma situation. Jag har två söner 5 och 8 år. Erik som är åtta år föddes för tidigt, fick efter några veckor en allvarlig hjärnhinneinflammation och vill höll på mista honom. En kort tid efter det märkte jag att det var något konstigt med hans ögon, blicken irrade och det såg ut som det speglade sig någonting grått i hans pupill. På en vanlig läkarkontroll konstaterades det att han hade tät gråstarr på båda ögonen och såg ingenting. Vi flög till Åbo och han blev opererad. Jag var inte riktig nöjd med vården i Åbo dels var Språket ett problem och de verkade inte veta så mycket där om barn och gråstarr. Jag pratade med vår läkare hemma på orten och vi fick istället fara på ögonkontroller till St Eriks ögonklinik i Stockholm. Det var en otrolig skillnad på alla sätt och vis. Erik är som sagt nu åtta år och har kontaktlinser och glasögon när han läser. Vad jag önskar är att komma i kontakt med någon som har barn med gråstarr för att få byta erfarenheter. Vi bor på en liten ort och här finns ingen som har varit med om något liknande.

Annons:
magma
2008-12-13 13:33
#1

Vad skönt att han fick bra hjälp till sist, och kan se bra idag! Har inga egna erfarenheter av barn med gråstarr, men jag hoppas du får kontakt med någon.

Upp till toppen
Annons: