Annons:
Etikett18-utrustning-säkerhet
Läst 3174 ggr
lisette
11/3/08, 5:09 PM

trappgrindar

är på jakt efter trappgrind som inte är i trä. har sett att det finns resegrindar i tyg. nya kostar de dock mellan 6-700, jag tycker det är lite i maffigaste laget faktiskt.

ikea grind kan vi inte ha i trappan då de är för breda. just nu har vi kompostgaller och det ärj u inte så snyggt.

vet ni var man hittar tyggrindar typ denna?

grinden ska vara i nederdelen av trappan, därav att den kan vara i tyg.

Annons:
magma
11/3/08, 9:33 PM
#1

Kanske ni kan göra en egen? Bygga en ram av träspjälor och/eller rundstavar och sedan köpa ett tyg och trä på som om det vore en gardin uppe+ nere, och sedan fästa med karborrband på sidorna så inte barnet kan krypa mellan där? Då kan du hitta ett helt eget, personligt tyg också.Tungan ute

Vi byggde en egen trägrind eftersom vi hade en så bred trapp, vi använde rundstavar som spjälor och hyvlade och sandpapprade träläkt runt om.

magma
11/3/08, 9:35 PM
#2

PS: Tipsade om detta trots att du inte ville ha en i trä, eftersom träet blir dolt av tyget- om du undrar ifall jag inte är läskunnig… *s*

johan
11/3/08, 10:39 PM
#3

Mamma och pappa köpte en grind som var i metall som var enkelt att sätta dit och ta bort när den behövdes. Den var rätt dyr tror jag, men de ville verkligen ha något som var enkelt att ta bort när vi inte är där.

Mamma har varit dagmamma, så det har suttit en grind vid trappan i närmare 30 år, så jag kan förstå att de gärna vill slippa den nu när de inte måste ha den där hela tiden. :)

Vet dock inte var det var för märke, men jag tror att den var köpt på Babyland eller Babyproffsen eller något sådant.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Upp till toppen
Annons: