Annons:
Etikett18-utrustning-säkerhet
Läst 1415 ggr
trollet85
2008-12-16 14:18

Denna barnvagnsdjungel

Vilken sorts vagn föredrar du till ett ensamt barn? Och varför just detta alternativ?

Annons:
Telefonkontakt
2008-12-16 21:25
#1

jag köpte först en douvagn och tänkte ha den länge. men nu så ska jag köpa en ny mindre (och snyggare) vagn till min dotter. Köper bara sittdelen då hon inte behöver ha liggdelen.

Jag anävnder knapt vagn alls, föredrar bärsele. men sen när Elva blir för tung så blir det vagn Glad

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

AnnaLundin
2008-12-16 22:35
#2

Jag svarade "annat", eftersom jag inte lyckats lära mig skillnaden på duo och kombi…

Vi har haft en vagn med en sittdel och en liggdel till och det har fungerat utmärkt för oss. Den ska snart tjänstgöra till barn nummer fyra….

Believer
2008-12-17 11:09
#3

vi hade en kombi med en mjuklift som lades i sittdelen.
mkt smidigt då en mjuklift är mkt lättare och smidigare att ta med (ur), t.ex. om barnet somnat i vagnen och ni ska in till någon.

mattiz73
2008-12-17 18:24
#4

Jag hade duo och jag tyckte det var perfekt för oss!

Elisabeth-J
2008-12-17 20:46
#5

#2 Dou = Liggvagn + sittvagn, oftast med samma chassi, så man byter bara överrede

Kombi = Sittvagn med hård eller mjuklift.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

AlbaStiffler
2008-12-18 14:46
#6

Jag har införskaffat en Duo, dvs en Brio Happy. Mest för att liggytan i en riktig "hårdlift" är större i denna typ av vagn än om man har en mjuklift i. I övrigt valde vi vagnen för dess mjuka gung och fjädring som ska va finemang på landet. har dock inte invigt den än så det visar sig om vi gjort rätt val eller inte! :-)

Annons:
AnnaLundin
2008-12-19 00:23
#7

#5 - antog att det var så…

DÅ är det en Duo jag har haft sedan ettan föddes 2002 och jag är jättenöjd med den.

johan
2008-12-19 00:59
#8

Vi har haft en Brio Kombi med teleskopchassit. Till den hade vi hårdlift. Eftersom vi bor i lägenhet högst upp i huset utan hiss var hårdliften ett stort hjälpmedel när vi skulle komma in och ut.

Hård/mjuklift eller separat sittdel och liggdel tror jag i praktiken spelar rätt liten roll. Jag tyckte det var en rätt tydlig och naturlig punkt i barnets utveckling när man började lämna liften hemma och bara hade insatsen till vagnen. Det hade precis lika gärna varit när jag bytte från ligginsats till sittinsats.

Men vi har varit väldigt nöjda med vår vagn. Vi tar oss fram nästan över allt. Vi går mycket både inne i stockholm city och på stigar i skogen. Ångrar verkligen inte köpet. Vi går i snitt 7-8 kilometer per dag med vagnen och fraktar hem barn och flera matkassar utan problem. Rymlig, men ändå tillräckligt liten och smidigt för att gå in i vår lilla bil.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Upp till toppen
Annons: