Annons:
Etikett04-barn-3-5-år
Läst 1886 ggr
phernilla
11/11/08, 11:27 AM

Nattarbete - umgänge. Lösning?

Jag har ett dilemma. Barn-jobb-familj relaterat…

Jag jobbar som Personlig Assistent o enbart nätter, fast anställd.

Jag går på rullande 4-veckorsschema. O har bara en kollega nattetid. Så det är jag eller hon som jobbar, natt ut o natt in, året om…

Eftersom det inte finns några nattdagis i min kommun så försvårar det en del. Jobbar ju alltid några nätter/vecka. O då måste sonen sova hos sin pappa, dom nätterna med, utöver dom veckorna han är hos sin pappa heltid…
Rynkar på näsan 

Det blir väldigt hattigt, fram o tebax, känner jag. Dessutom är ju min son ett bokstavsbarn, som är känsligt för förändringar, behöver fasta rutiner, osv… O det är ju inte helt lätt att lösa då jag jobbar så här…
Rynkar på näsan 

Då jag fick det här arbetet så var jag tvungen att ta det. Jag hade nyligen separerat o behövde en fast inkomst, vilken som helst! Var arbetslös på heltid då…

Jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det här?
Jag vill ju ha honom hos mig på heltid, varannan vecka.
Som alla andra föräldrar har det som har växelvis boende
för sina barn.

Självklart så sliter ju detta på pappan med, som får väldigt lite "egentld" för sig själv. Då han dels har sonen på sina veckor, o sen även på mina arbetsnätter under mina veckor…

Det i sin tur sliter ju på vår föräldrarelation till varandra, vilket ju inte heller är bra!

Jag har kollat lite med chefen om möjlighet att lösa att jag går in o jobbar lite mer dagar, o lite mindre nätter. O hon tittar på det just nu… Men hittar jag ingen lösning där så vet jag inte riktigt hur jag ska göra…

Jag har inte råd att tacka nej till det här jobbet!!!
Rynkar på näsan 

Alternativet är ju att söka annat jobb under tiden (dagtid - heltid), men jag trivs ju samtidigt på mitt jobb. Väldigt bra arbetsplats, bra chef (grymt bra) som är väldigt mån om oss anställda, osv…

Hur hade ni gjort i min sits?

Annons:
Elisabeth-J
11/11/08, 12:32 PM