Annons:
Etikett08-nybliven-förälder
Läst 3335 ggr
johan
2008-11-27 00:41

Bästa och sämsta med att vara förälder

Vad tycker du är det bästa respektive sämsta med att vara förälder?

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
Annette
2008-11-27 09:27
#1

Det bästa är att barnen är det bästa man kan få.
Det sämsta är väl oron över att något skall hända dem.

JohannaMax
2008-11-27 14:45
#2

Håller med #1 till 100% !!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

spindelfot
2008-11-28 15:40
#3

Bästa är att man hålls på jorden och tvingas utmana sig själv och sina sämsta sidor ständigt, ifrågasätta sig själv då allt dåligt beteende speglas på något märkligt sätt inuti barnet direkt.. Man växer som människa, får stora ambitioner, att göra rätt och att gå framåt.

Sämsta är att man blir så jäkla trött ibland, kan bli så pressad och stressad. Att ha skuldkänslor när man inte är så bra förälder som man vill vara, de där dagarna då man vaknar och inte orkar någonting men likväl måste gå upp och göra frukost, klä på, borsta tänderna, lämna på dagis. När man bara vill handla mjölk och gå hem och barnet lägger sig och skriker på mataffärsgolvet(ja, mitt barn gör sånt) då vill jag bara gråta och rymma min kos, till ett annat liv…. Men man måste älska dem även då, de vet ju inte bättre.

Att inse att man måste betrakta sig själv, ur någon annans ögon, på gott och ont - vilken dom får jag vid dagens slut?

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

johan
2008-11-28 16:34
#4

För min egen del tycker jag det jobbaste är att man alltid känner sig påpassad. Man är aldrig fri. Antingen så är det ens barn kräver något, eller jobbet eller diskborsten eller tvätthögen eller… Och om man väl är lite fri känns det alltid som man borde skynda sig hem.

Det bästa är dock att man bli mindre egoistisk. Man har alltid lite ork kvar att ta hand om sitt barn, att se till att det har det bra och att anstränga sig extra för barnets skull.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

kitty
2008-11-28 16:44
#5

känner precis som johan. . kah kan inte längre sitta framför tvn på samma sätt och slappna av. egentligen finns det alllltid något att göra ( ibland suger det att vara vuxen)

wilson
2008-11-28 18:01
#6

Bästa kan jag bara hålla med föregående , det är helt underbart att få vara förälder åt en liten människa som ska upptäcka hela världen…

Det sämsta är väl som sagt att man aldrig kan bara få vara, det är alltid nåt även om Kev är med pappan så oroar man sig för nåt eller så gör man saker så det ska passa in i " schemat".

Annons:
Susanne
2008-11-28 23:33
#7

Det bästa med att få vara förälder är att få ge kravlös och villkorslös kärlek.
Det sämsta är som Johan skriver, man är aldrig fri. Men när man väl får friheten (någon timma eller flera dagar) vill man inte ha den.
Vi människor är komplicerade varelser.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Cerrolyn
2008-11-29 20:38
#8

Det bästa är att få följa på nära håll hur en människa blir till en vuxen, dvs från bäbis till vuxen. Och att ge någon massor med kärlek och veta att under en tid så tycker någon att jag är bäst (Oskyldig det sista är lite mer på skämt).

Det sämsta är att alla måsten blir fler. Detta med friheten dvs "min tid" (så tolkade jag det) håller jag inte med om. Jag har min tid då pappa tar barnen eller när Lea sover. Min tid består i att sitta och surfa på nätet eller att träna hunden. (träna på min baksida).

**MVH Cerrolyn

exitingsvillemo
2008-11-30 14:35
#9

Det bästa är att ha ngn som man älskar mest av allt på jordytan, det sämsta är nog samma sak… Förvirrande för en del säkert.

Men ibland är det jobbigt att älska någon så högt. Den ständiga oron att ngt ska hända.

Den kärlek jag känner för min son är ibland så överväldigande att det gör ont i hela kroppen.

Jag hoppas ni förstår vad jag menarFlört

Mammsie
2008-12-04 11:21
#10

Säger som Annette:

Det bästa är att barnen är det bästa man kan få.
Det sämsta är väl oron över att något skall hända dem.

lisette
2008-12-05 21:27
#11

som johan… första stycket ivf.

det bästa är att mitt barn visar sin kärlek så underbart. blir så glad när jag hämtar honom på dagis och han ser mig och skriker "MAMMA"…

India
2008-12-08 10:59
#12

Håller med Johan om att det sämsta är att man är sas "ofri". Kan längta efter att få bara göra vad jag vill, ta en långpromenad i skogen, äte middag och titta på en film - ifred!

Det bästa, som totalt överväger det sämsta, är all underbar kärlek som man får både ge och får tillbaka. Oslagbart!

clivia
2008-12-08 12:19
#13

ja det bästa är kärleken! Sååå mycket kärlek, inte bara mellan mig och min son utan mellan mig och hans pappa - vi njuter så av att vara föräldrar till honom och vi gör det tillsammans! Och så är det härligt att se hur mycket glädje far-och morföräldrar och övriga släkt och vänner har av våran David.

Det sämsta är definitivt att man aldrig är riktigt utsövd, men det är väl övergående. Och så förstås rädslan att nåt ska hända honom men jag vet inte, det är liksom ingen idé att tänka på det nu. Han finns ju här och det är bara att gilla läget.

Annons:
Mads
2009-01-30 13:25
#14

Det bästa är Noah (sonen), hans skratt, hans bus, när han kommer springande mot mig för att ge mig en go kram och en riktigt blöt puss, när han sitter och bara ler mot mig i sin spjälsäng när jag kommer in på morgonen, när vi somnar tillsammans i soffan och bara myser…ja det är mycket som är så gott med att vara just hans mamma !

Det sämsta för mig med föräldrarskapet är att vara ensamstående, ingen egentid alls, ingen att dela varken roliga eller tuffa stunder med. Det kan vara lite ensamt.

Amor Vincit Omnia

AusaBausa
2009-01-31 11:33
#15

Har ju äldre barn så kan väl känna att det där ofria börja släppa lite mer o mer..på ett sätt..jag kan låta barnen vara inne medans jag går ut i stallet vilket är för mig JÄTTE mkt frihet nu!

Det negativa m o ha barn är min ständiga oro för att ngt ska hända dem (eller oss ngt så dem blir själva) och att oroas över hur det ska gå för dem i skola, med kompisar framtid etc.

Det positiva är ju att få vara med om att dela ngn liten människas liv, vara med när dem växer, se deras utveckling, hjälpa till i med o motgångar..  ja allt vad det innebär att ha barn. Kärleken man får och kärleken man ger den är outstanding!

Upp till toppen
Annons: