Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 9417 ggr
Telefonkontakt
12/6/08, 3:53 PM

Knäcker i knäna

Elva är 4och en halv månad och det knäcker i hennes knän ibland..

Har det gjort det på era barn?

ska fråga om det på bvc nästa gång vi ska dit, men tänkte att jag frågar här också

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Annons:
Nicka
12/6/08, 8:14 PM
#1

Hm? Menar Du att det knäpper till ??

Isåfall har Jag aldrig varit med Om det, "har tre barn själv" !

Fråga på BVC, Lycka TillFlört

Susanne
12/6/08, 8:49 PM
#2

My knakade i höft och knälederna när hon var mindre och min tantalona på bvc sa att det inte är ovanligt och inte heller farligt. Minns inte med de större hur det var.
Själv är jag ju 36 år och mina knän knäpper jämt när jag böjer dem och har alltid gjort om jag inte minns fel. Jag har aldrig sökt för det då det inte gör ont eller är obehagligt på något sätt…det är bara andra som ryser när jag knäpper*hihi*

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Telefonkontakt
12/6/08, 8:53 PM
#3

på oss knäcker det i leder också, och vi är 20 båda två. skönt att höra att det finns fler bebisar som har/har haft så. ska berätta på bvc ialla fall :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

JohannaMax
12/6/08, 9:14 PM
#4

Norma hade med så och jag fick svaret på BVC att det var ganska vanligt och ofarligt samt att det skulle växa bort och det har det gjort!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Hannapanna
12/6/08, 11:38 PM
#5

Jag har ocvkså funderat över det så bra att de finns fler, och som säger att de är ok! :D

Lenore
12/8/08, 3:06 PM
#6

Ronja är 3 månader och på henne knakar det ibland i armarna. Låter lite läskigt men det är ingen fara alls. :)

Annons:
exitingsvillemo
12/9/08, 1:21 AM
#7

Våran Alexander var en riktig "knäppare" men det gick över.

Ibland var man riktigt orolig, man tycker inte att det borde knäppa i en så mjuk människa. Vissa ggr var jag helt övertygad om att ngt hade gått av, vilket det såklart inte hade gjort =)

Det går nog över, men självklart ska du rådgöra med BVC om inte annat så för att lugna dig själv =)

clivia
12/9/08, 10:01 AM
#8

det knakar i skulderbladen och axlarna ibland på min son när jag lyfter honom, har inte reflekterat över det nåt särskilt men visst känns det lite äckligt…

När man går till kiropraktorn och det knakar och brakar är det ju inte själva lederna som skaver mot varandra eller så, utan det är vakuum som släpper och låter sådär. Det måste ju gälla även för små bebisar när man håller på med dem?

Upp till toppen
Annons: