Annons:
Etikett04-barn-3-5-år
Läst 2039 ggr
Jossan86
12/1/08, 10:12 PM

4-åring sm gör hyss

Nu ikväll när vi kom in och skulle säga godnatt har han rivit sönder tapeten, för andra gången..!!
En 4-åring borde ju veta bättre än så…

Tillsägningar och om man ber honom säga förlåt bryr honom inte alls, han säger förlåt och gör sedan om samma sak 2 sek senare..

Han hade även stulit en lego gubbe från dagis idag..
- Jag tänkte att den här skulle vara med mina gubbar

Jag håller på att bli tokig, sånna små bus kan man ju gå med på, men inte att han ska förstöra huset..!!

Vad ska jag göra för att få honom att sluta?

Annons:
exitingsvillemo
12/1/08, 11:03 PM
#1

vi kan slå oss ihop du och jag och våra 4-åringarFlört

Min har börjat rita på allt, igen, gjorde lika när han var 1-2 men då var det ju en annan sak, nu VET han bättre!

Jossan86
12/2/08, 1:51 PM
#2

Ja man kan ju undra vad de tänker medan dom gör det, varför liksom?

Ställde honom den frågan och fick en axelryckning till svar, just då önskade jag att det vat tillåtet att strypa ungar =P

Susanne
12/2/08, 4:22 PM
#3

4 års trotsen innefattar bl a. att inte kunna göra som man blir tillsagd.
De vill verkligen göra som de blir tillsagda och vet när de gör hyssen att det blir tokigt.
Det är nästan som att hjärnan spelar dem små spratt.
Det handlar också om att testa gränser och att börja lära sig handling och konsekvens.
Kolla med andra runt omkring så har de varit med om ganska precis samma sak, jag har det iallafall.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

AlbaStiffler
12/2/08, 5:27 PM
#4

Låter vettigt sagt där Susanne.

Så en fråga till er med trots-barn, vad ger ni för konsekvens och hur reagerar 4-åringarna på det?

*nyfiken*

Jossan86
12/3/08, 12:30 PM
#5

Pontus har fått dator och tv förbud 1 vecka(med undantag för julkalendern) och det går riktigt bra, han leker mer med sina leksaker och ute på gården vilket han tvärvägrat göra förut Glad

exitingsvillemo
12/3/08, 3:44 PM
#6

här plockar vi bort en leksak eller ngt annat han gillar.

Igår var det fullt krig vid nattning, straffet blev att han inte fick öppna en lucka i chokladkalendern idag. Får se om han tänker bete sig ikväll.

Alex har tom börjat trotsa med toan. Vet inte hur många ggr jag har torkat bort kiss och bajs. Och där känner jag att jag inte vill skälla, utan väljer bara att ignorera.

Annons:
Upp till toppen
Annons: