Annons:
Etikett19-utflykter-resmål
Läst 6880 ggr
johan
2009-01-20 23:59

Aktivitetstips för 1-åring

För min dotter är det roligaste just nu att gå. Hon har precis lärt sig det och går går går hela dagarna.

I och med att hon blir mer och mer barn och mindre och mindre bäbis för varje dag börjar jag känna att vi behöver göra roligare saker än att åka vagn eller vara hemma.

Har du några tips på bra aktiviteter eller platser i Stockholmsområdet som passar en 1-åring?

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
johan
2009-01-21 00:03
#1

Jag börjar med några egna tips:

Dieselverkstaden i Sickla inrymmer ett bibliotek med mysig barnavdelning med böcker, myskuddar, hängmatta. Man kan låna böcker, filmer, ljudböcker, spela TV-spel. I samma lokal finns ett barnvänligt café med färgglada bakverk.

Rum för barn är också ett barnanpassat bibliotek i Kulturhuset i Stockholm. Mer organiserat än Dieselverkstaden, men det kan ibland vara så mycket folk där att man inte får komma in.

Parkleken Stora Blecktornsparken har förutom gungor, rutchkanor även trampbilar och till och med grisar och kaniner man kan hälsa på. Mitt på Södermalm.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

wilson
2009-01-22 21:08
#2

Bor iof på gotland men har en son på 11,5 månad, som dock inte går men vi brukar hitta på en del…

Hälsa på ställen med olika djur, traktorer… Vet inte hur det ser ut i sthlm trakten men vet iaf att han bara älskar att peka och titta när de rör sig

Åk och bada, lilleman ÄLSKAR att plaska omkring

Om det finns någon Öppen förskola så tycker iaf att det kan stimuelera dom en stund, med lite sång och lek med nya saker som de inte har hemma, och titta på jämnstora människor

Hälsa på släktingar

…. Ja nån ide kanske väcks iaf….. Skrattande

skuggspel
2009-01-22 22:18
#3

Jag bor i sthlm och vi har varit runt på olika öppna förskolor här. Det finns ju hur många som helst här, jag har precis upptäckt det och vi har jättekul!.Glad

carita01
2011-01-30 15:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Hand & fotavtryck på keramik

Jag har ett jättebra aktivitetsförslag till alla med småbarn och bebisar. Gå till The Creativity House på Fridhemsplan i Stockholm och gör hand- och fotavtryck olika keramikföremål. Där hjälper de till med att göra avtrycken och det blir jättefint! Jag har gjort koppar, tallrikar och fotoramar på mina barns händer och fötter när de var mindre. Blir hur snyggt som helst, och så håller grejerna till skillnad från annat material som gips.Kolla själv på: thecreativityhouse.se

Upp till toppen
Annons: