Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1821 ggr
clivia
12/8/08, 12:27 PM

Bebis som "går i sömnen"

Vår son är nio månader gammal och har börjat sova så otroligt oroligt sista dagarna. Vi har honom i sängen för att få sova så mycket som möjligt men nu har han börjat fäkta och slå och krafsa på lakanen och väggarna och vända sig och vrida sig, och t.o.m. krypa omkring. Det vore ju inte konstigt om han var vaken då men jag tror inte han är det. Ögonen är stängda och han kan hålla på länge, för att sen lugna sig och ligga ner och sova. Han lugnar sig också om han får bröstet.

Jag börjar tro att han "går i sömnen" och att det är en reaktion på att han börjat krypa för två veckor sedan. Någon som varit med om något liknande? Jag är inte orolig för det och är inte ute efter att försöka få honom att sluta med det eller så - men det vore kul att veta om det är ungefär vad man kan förvänta sig av barn i den åldern.

Annons:
exitingsvillemo
12/9/08, 1:23 AM
#1

Hihi, liten tokstolle… Jag tror att det är som du säger, han har precis börjat krypa och har förmodligen många intryck med sig när han ska sova. Hjärnan bearbetar ju händelser när man sover.

Förmodligen består hela hans värld just nu bara om att krypa =)

clivia
12/9/08, 9:57 AM
#2

haha, ja det är nog så. Krypakrypakrypa. Wow vilken känsla det måste vara, att kunna ta sig fram till alla saker som ser spännande ut och som man tidigare fått betrakta på avstånd. Nu kan man själv känna på dem. Gräva ner fingrarna i blomkrukorna…

När han inte kryper ligger han framför en liten skåpsdörr i en bokhyllevägg och öppnar och stänger, öppnar och stänger… medan han jollrar och småskrattar för sig själv.

Upp till toppen
Annons: