Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1048 ggr
Villavagen
2008-12-11 19:58

Olika barn i samma familj.

Jag har två barn, varav det äldsta som är prematurbarn har haft hjärnhinneinflammation och gråstarr. Han har också infektionsastma, allergier mot både många sorters pollen, växter, djur och födoämnen. Han har atopisk hud, dvs vi måste smörja med mjukgörande varje kväll, annars blir han torr och börjar klia sönder sig. Han har också förhöjt ögontryck i ena ögat så han måste få trycksänknade droppe i ögat varje kväll. Vår yngste son har ingenting, det är jag förstås jättelycklig för men kan ändå tycka att det är ganska underligt att ena barnet har fått så mycket diagnoser och det andra inga alls. Jag har båda barn med samma pappa och läkarna menar att ingenting förutom ögontrycket har med hans tidigare sjukdomar att göra. Jag har två underbara pojkar som är totalt olika både till utseénde, kroppsbyggnad och sätt fast dom har samma föräldrar, bor under samma tak och sitter vid samma matbord. Det dom har gemensamt förutom efternamn är att vi älskar dem båda lika mycket.

Annons:
AnnaLundin
2008-12-11 20:31
#1

Du har fått extremvarianter av att barnen blir väldigt olika, men jag kan tala om att mina tre helsyskon också är väldigt olika varandra, trots liknande förutsättningar. Det är väl en del av tjusningen med barnen egentligen.

Upp till toppen
Annons: