Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1525 ggr
Telefonkontakt
12/17/08, 8:25 PM

jättehård i magen

Elva är nästan 5 månader och har sedan ca 2 veckor tillbaka fått äta lite riktig mat 1 gång om dagen. Har gått jättebra och bajsa fram tills för några dagar sedan då tog helt stop och hon har inte bajsat förens nu. Hon skrek i någon timme och fick jätteont efter att hon hade fisit, och nu så lyckades hon bajsa ut två kluttar, ser precis ut som vanligt vuxet bajs och hon verkar ha spruckit någon stans för att hon var så hård i magen. Jag lider av samma problem, extremt hård i magen sedan efter förlssning, men det är jag det. det ska väl inte vara så att hon ska bajsa riktigt hårt bajs? hon äter bröstmjölk givetvis och sin lilla portion med prué på kvällen. Ska jag kontakta bvc imorogn ang att hon har gått sönder? Nu när hon har bajsat så är hon glad igen, eller så glad som hon kan bli vid den här tiden..

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Annons:
Kimpa
12/17/08, 8:40 PM
#1

Nej du behöver inte kontakta BVC för det. Det är inte ovanligt att de kan spricka lite när de är hårda i magen.
Försök avsluta med lite fruktpuré efter maten, gärna katrinplommon, så kommer det nog bli lite bättre.

Telefonkontakt
12/17/08, 10:06 PM
#2

okej. då ska jag nog börja med det. har köpt hem katrinplommon som vi tänkte ge, men hon somnade så vi hoppar över maten idag.

Hon brukar få mat vid 20-tiden och somnar för natten mellan 23-01.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

AnnaLundin
12/17/08, 10:30 PM
#3

Även kiwi är lösande, så du kan variera katrinplommonen med det om du vill.

Det är inte så ovanligt att de blir lite hårda i magen när man börjar med smakisar

exitingsvillemo
12/18/08, 2:50 AM
#4

Vi gjorde som vana att blanda i katrinplommon i gröten, hur bra som helst.

Blir alltid förvånad när man provar ngt och det verkligen fungerar =)

Mammsie
12/18/08, 11:12 AM
#5

Katrinplommonpuré är toppen! Äpplen och blåbär funkar bra också.

Susanne
12/18/08, 11:38 AM
#6

Men blir man inte hård i magen av blåbär Skäms det står helt still i skallen idag.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Annons:
AnnaLundin
12/18/08, 11:54 AM
#7

Angående blåbär så är det så att det är skillnad om de är kokta eller råa - jag minns bara inte vilket som är lösande eller stoppande…

Mammsie
12/18/08, 11:54 AM
#8

# Inte våran lilltjej i alla fall. Men katrinplommon är allra effektivast.

kitty
12/18/08, 2:05 PM
#9

vi hade samma problem här..katrinplommon is da shit, och seedan är det ju gott också :)

sedan kan jag tipsa om att undvika morot då det är bra för lös mage vilket gör att våra små lätt får hård mage. .

Mammsie
12/18/08, 2:10 PM
#10

#9 Vi undviker också morot, våran lilla fick jätteont i rumpan av det.

Nea-1
12/18/08, 3:51 PM
#11

Kokta blåbär är stoppande och råa är lösande.

Mammsie
12/18/08, 4:42 PM
#12

#11 Okej, men då hade vi ju rätt både Susanne och jag. Glad

AnnaLundin
12/18/08, 7:55 PM
#13

#11 - Tack! Misstänkte att det var så men var inte säker och det är ju dumt att skriva fel…

Annons:
skuggspel
1/19/09, 2:58 AM
#14

Vår lilla kille fick också jätteont och för honom funkade katrinplommon och päron bra.

Upp till toppen
Annons: