Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1815 ggr
johan86
2008-12-21 19:32

Rädd!

osäker på om jag klarar av de min flickvän vill verkligen skaffa barn med mig längre fram jag har kanske skrivit detta tidigare men jag oroar mig som… så rdd att jag inte kan ta hand om barnet osv vad kan jag göra för att stärka mig sj inom den biten? började tänka på de igen nyss när jag såg att jag skrivit något inlägg om de innan!

Annons:
AnnaLundin
2008-12-21 22:33
#1

VAD är det som gör att du tror att du inte ska kunna ta hand om barnet? Vad känns mest jobbigt? Blöjbyten? Uppfostran? Umgänge?

Det är väldigt vanligt att man känner sig osäker på vad man har gett sig in på när man väntar på att bli förälder, man vet ju liksom inte ritkigt vad det är som väntar. Det är fullständigt normalt att känna så!

Det du skulle kunna göra är att försöka hitta föräldrautbildningar du kan gå, för att få insikt i hur det är att vara förälder.

johan
2008-12-21 23:55
#2

Klart det är läskigt att bli förälder, men min upplevelse är att det går hur bra som helst bara man har lite sunt förnuft och en massa kärlek.

På ett sätt är det tur att det tar lång tid innan barnet kommer, för man hinner växa in i uppgiften. Jag tycker både föräldrakurs och profylaxkurs gjorde att man mentalt mer förstod vad man gett sig in på och att man kommer klara av det.

Jag oroade mig lite för om jag skulle bli uttråkad av att vara hela tiden med mitt barn. Jag har alltid haft jättestort behov av att få vara för mig själv och utöva mina intressen. Men när man har ett litet barn så ändras ens prioriteringar så enormt att det knappt längre känns som en uppoffring att man alltid är redo att ge allt för sitt barn.

Det händer något med en. Spelar ingen roll om du är bullmamma i varenda cell i kroppen eller om du är en knutte i Hells Angels. Ens lilla barn får en att smälta smälta smälta.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

johan86
2008-12-22 01:10
#3

Tack skall ni ha båda två dessa tips skall nog kunna få mig att se de på bättre sätt och som svar till dig#1 är jag nog orolig för de mästa faktiskt vill ju mitt ev barn skall få de jätte bra! men vad som kan ju hända dessvärre

Upp till toppen
Annons: