Annons:
Etikett13-barn-med-funktionshinder
Läst 4250 ggr
Constance
2008-12-28 14:33

Aspergers Syndrom - Högfungerande autism

Undrade bara om det fanns flera här med barn som har Aspergers Syndrom, bara eller i kombination med ADHD eller annan bokstavskombination?

Jag har en dotter, 11 år med Aspergers Syndrom + viss adhd problematik och brukar vara på Attentions Forum och AspergerForumet men hittade hit då jag vart medlem på Cornish Rex Glad

Ville bara hitta här också andra föräldrar att "surra och bolla tankar med" Kanske rent av någon från Norrbotten, så man kan träffas på riktigt.

Annons:
Niklas
2008-12-28 16:41
#1

Jag har en dotter med ADHD.

Känner du till Barn iFokus systersajt, Bokstavsfolk iFokus? Den handlar om bokstavsdiagnoser hos både barn och vuxna.

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

catcat69
2008-12-28 17:11
#2

Jag har en son med autism och lätt utvecklingsstörning,men vi bor inte i NorrbottenSkrattande

Constance
2008-12-28 20:33
#3

HejHej #1, kände inte till systersajten, ska kika på den sedan…TACK!

#2 gör inget Glad man kan surra och bolla tankar här också!

MariaJ
2009-01-02 12:11
#4

Jag har en son som idag är vuxen med aspergers syndrom / adhd. Idag är han 20 år och en otrolig kille på många sätt. Han har gett mig så mycket lärddom som jag aldrig skulle vilja vara utan.. Men det har varit många års kämpande för hans rätt att få stöd och hjälp.

Kram MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Constance
2009-01-02 15:59
#5

#4 Hejsan!

känner igen det - är där nu kämpandet för rätt stöd och hjälp!

berätta gärna och dela med dig om du vill…

tindra21
2009-01-03 09:35
#6

Jag har oxå barn med autism Dotter 5 år som fick sin diagnos 2007 . Just nu är yttligare 2 av mina barn under utredning där man misstänker någon form av autism.

Min stora son har dyslexi som ingår i samma grupp av såkallat störning men som sagt utreds nu  ytterligare.

Fast vi bor i skåne!

Annons:
Constance
2009-01-03 10:01
#7

Glad Välkommen till tråden, fast ni bor i Skåne *hehe*

Hur får ni stöd och hjälp? Den stora grabben med dyslexi, upptäcktes det i tidig ålder eller?

giffan
2009-01-08 23:07
#8

Min äldsta son har aspergers. Tvillingarna har "bara" konsentrations svårigheter…..Jag tror att det är annat där med!

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Salama
2009-01-09 11:54
#9

Min Sambo har ADHD och problemet är när de mår så dåligt som han gjorde när jag träffade honom är att de själva inte vill söka hjälp. Många med ADHD känner sig väldigt ensamma, annorlunda och felbehandlade av sammhället (därav varför så många med ADHD blir kriminella) 

Jag kämpade med att få honom till olika psykologer men det löser oftas inte hela problemet. Min sambo hade socialfobi, tvångstankar, olika former av ångest och tio andra saker.

Vi flyttade till Uppsala och han fick komma till en ångestklinik, också där fick han till en början bara träffa en psykolog. 

Sen fick han börja med en medicin mot ADHD och den heter Strattera och har för min sambo fungerat helt perfekt. 

Nu kan han leva en ganska "normalt" liv, utan ångest utan överskottsenergi m.m.

Svårt att få med allt men ni är välkomna med frågor.

Salama
2009-01-09 11:57
#10

Måste bara tillägga…Om någon i er närhet har tex ADHD och ni känner att ni inte får hjälp så KÄMPA KÄMPA KÄMPA. Det tog min sambo 23 år att få den hjälp han behövde och det för att ingen kämpade för honom så i 23 år har han mått dåligt i onödan. Och hade inte han varit så rädd för just döden hade han inte funnits hos mig idag.

Constance
2009-01-09 18:51
#11

Vad bra att han träffade dig, tycker jag…som hjälpte honom och så här är det ju ofta för många med dessa osynliga funktionshinder, att dom mår dåligt och har mycket ångest och ingen hjälp eller stöd får…*skönt* att han funnit det nu, så resten av hans liv kan ha leva på annat sätt än innan med ångest och må dåligt och inte veta varför! Önskar er lycka till i framtiden…

Salama
2009-01-10 01:19
#12

Tack så mycket.

sofiak79
2011-01-04 16:00
#13

Välkomna att registrera er på http://www.myperfectbaby.se/

Annons:
Upp till toppen
Annons: