Annons:
Etikett20-tips-råd
Läst 1101 ggr
PimTheGreat
2/9/09, 9:17 PM

en undran

om man hade problem med foglossning och ischias under sin graviditet, är det något man kan få problem med igen sen i livet UTAN att vara gravid? Jag har så ont i min ländrygg och höft…påminner om smärtan jag hade när jag hade foglossningen/ischias…

//S

Annons:
Kimpa
2/9/09, 9:39 PM
#1

Kan inte svara rakt på din fråga, men tänk på att det tar din kropp två år att återgå till det normala.
Hade foglossning med min sista och jag hade ont rätt länge efter förlossningen.
Men nu känner jag inte av det ett dugg !

PimTheGreat
2/9/09, 10:37 PM
#2

#1 My är 14 mån snart och jag har inte haft ont förrän igår som först och har ordentligt ont…..kom ditt så långt efter också?

DG
2/10/09, 8:40 AM
#3

Jag känner foglossnings liknande smärtor lite då och då, det är drygt 10 månader sen jag fick min dotter.

AnnaLundin
2/10/09, 1:38 PM
#4

Mina fogar hade inte hunnit stabilisera sig färdigt efter senaste graviditeten när jag blev gravid igen - det är 4 år mellan barnen…

Man känner av dem ibland, men inte alltid.

PimTheGreat
2/10/09, 2:02 PM
#5

#4 ojdå…så de kan ta så  lång tid…jösses…Obestämd

AnnaLundin
2/10/09, 3:53 PM
#6

#5 - det kan ta så lång tid, ja. För vissa men inte för alla…

Annons:
Kimpa
2/10/09, 10:18 PM
#7

#2 oj, nej då hade jag väl "tur".
Fortsatte att ha ont direkt efter förlossningen och kanske ett halvår framåt. Men efter det har jag inte kännt av något.

Hoppas det ger med sig snart. Det är inte kul att ha.

Zebben
2/10/09, 11:12 PM
#8

Hade knappt foglossning under min graviditet. Men hade ont efter förlossningen och det höll i sig i två år efteråt. Inte så att jag kände det hela tiden men om jag gick mer än 1 h i stäck på promenad så kom det. Denna graviditet så känner jag av foglossningarna sedan en vecka tillbaka och nu är jag snart i v32.

PimTheGreat
2/11/09, 1:35 AM
#9

mitt kom bara pang på,…fattar inte. har jättesvårt att sätta mig ner…är som höggravid igen…:-(…går neråt höften me…

AlbaStiffler
2/12/09, 7:08 PM
#10

Aj då, det där låter ju inte så trevligt att höra. Har just nu grymma foglossningar och längtar tills förlossningen och tiden efter så jag kan börja bli av med smärtorna.

Vad jag hört bör man söka hjälp hos läkare och sjukgymnast om problemen inte försvunnit 3 månader efter förlossningen.

PimTheGreat
2/12/09, 8:09 PM
#11

#10 jag hade inga problem förrän nu…14 mån efter…..men känner det börjar avta igen nu….

Upp till toppen
Annons: