Annons:
Etikett03-barn-1-3-år
Läst 4109 ggr
lisette
1/12/09, 7:17 PM

sova i vanlig säng

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

försökte få loke att sova i en vanlig säng igår. han har en riktigt häftig säng och jag har fixat ordning och satt upp lite tyger för att den ska bli mer "mjuk".

ja, jag försökte ivf igår och vi låg och mös lite i sängen, han låg och blundade lite och började sedan sjunga lite. fick tyst på honom och sedan låg han bara och tittade i rummet. efter en halvtimme frågade jag honom om han ville sova i sin spjälsäng, vilket han ville. han somnade nästan direkt.

hur ska jag göra för att få honom att sova i vanlig säng?

Annons:
mattiz73
1/12/09, 7:20 PM
#1

Det vet inte jag men vad bra du var! Tog det lugnt och var inte tjurig för att han inte ville sova i sin SÅ FINA säng! Vad fin den är!!!Glad

lisette
1/12/09, 7:26 PM
#2

visst är den läcker?

där är den inte helt uppsatt, men det är en våningssäng med riktig trappa. en vän till oss byggde den till sina söner, när de sen flyttade fick barnen egna rum.

älskar den sängen! bilden gör den verkligen inte rättvis. =)

kanin
1/12/09, 8:14 PM
#3

Jag har bara lagt mina barn ivanlig säng och de har somnat meddet samma. Men pröv litten stund varje dag så går det nog till sist.

Susanne
1/12/09, 8:35 PM
#4

Skulle han kunna tänka sig att sova middag i den till att börja med?

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

lisette
1/12/09, 9:30 PM
#5

det är nog inte helt omöjligt. på veckodagarna sover han ju middag på dagis, men till helgen får vi kanske prova.

tror du det är en början?

AnnaLundin
1/12/09, 9:35 PM
#6

Mitt tips är att låta honom själv välja när han vill sova i sin nya säng. Skrattande Fråga när det är läggdags om han vill sova i nya eller gamla sängen.

Sen kanske man kan göra nya sängen lite hemtam genom att använda den för sagostunder och annat mys.

Annons:
Susanne
1/13/09, 9:48 AM
#7

# 5, det är ingen idé att skynda på honom, det brukar för det mesta bara ge motsatt effekt.
Börjar han sova middag i den brukar det gå lättare att även sova där på natten.
Som # 6 sa, fråga var han vill sova.
Skynda långsamt, sängen ska vara en trygg och mysig plats.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

lisette
1/13/09, 6:05 PM
#8

#6 frågar jag honom var han vill sova så svarar han först nya sängen. sen efter ett tag ändrar han sig. =)

lisette
2/1/09, 9:36 AM
#9

jag måste berätta att loke sovit i sin nya säng några middagslurer nu. igårkväll somnade han själv i sin säng och vaknade några timmar senare och fick hoppa in i min istället. :D

Susanne
2/1/09, 5:46 PM
#10

Härligt Skrattande
*suck* tiden går så fort när de är små.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Carita
2/1/09, 7:57 PM
#11

#9 Vad roligt att det funkar, han sover säkert som en riddare i den sängen. Glad

Gluskap
2/2/09, 12:26 AM
#12

Vilken tuff säng!! Hade jag haft en sådan när jag var liten så hade jag mer än gärna sovit i egen säng =)

Upp till toppen
Annons: