Annons:
Etikett04-barn-3-5-år
Läst 2839 ggr
najtan
3/14/09, 10:07 PM

Mardrömmar

Mitt barnbarn som är 3 år har drömt mardrömmar om maskar. Han var påverkad av drömmen i 5 dagar. Han såg dem överallt. ville inte ha kläder på sej. Han sade att maskarna kröp in under byxorna. Föräldrarna kontaktade sjukvården men  de sade att detta var vanligt bland barn. Jag slutar inte att oroas över detta ,ty pojken var som  förbytt dessa dagar. Nu låter föräldrarna honom sova i deras sovrum, och han är som vanligt igen. Men jag undrar över om detta är vanligt att drömmar blir så påtagliga,

Annons:
FerretCrow
3/15/09, 12:08 AM
#1

hag tror att är det bland deras första riktigt läskiga mardrömmar så blir det nog så pass allvarligt.

Sihle
5/12/09, 12:27 AM
#2

Jag har hört att barn i den åldern kan inte skilja på dröm och verklighet. Jag har en dotter som är 3 år och hon drömmer mycket mardrömmar, pratar i sömnen osv. Jag brukar prata med henne om vad som händer på natten när hon är helt vaken, hon får berätta och jag förklarar vad som har hänt på riktigt och vad som var en dröm. Hon börjar förstå skillnaderna nu när hon är vaken men på natten är det alldeles för verkligt för den lilla stackaren… Ibland kan hon skrika halva natten igenom av rädsla.

Prata med honom om maskarna och gå ut och titta på dom kanske…

Hoppas det var till någon hjälpGlad

Upp till toppen
Annons: