Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 879 ggr
Telefonkontakt
2009-02-20 02:07

Dragit ner på ammning

Min Elva har hunnit bli 7 månader och nu äter hon lunch, middag och kvällsgröt.. Och rum för ammning finns inte då hon helt enkelt inte vill ha något att äta/dricka mellan måltiderna.. Så amma blir det på natten 1 eller två ggr och sen på morgonen vid omsövning/frukost när jag är halvdöd som en fisk på land en solig sommardag.

Problemet är att jag älskar att amma mitt lilla barn. Jag känner mig så nöjd, så kvnnlig och framförallt, som en mamma när jag ammar min lilla flicka.. Men nu det inte finns tid för att amma på dagen så har jag börjat bli deppig och jag hoppar gärna över lunchen för att amma istället, gör det något tror ni? ofta så äter hon lunch en timme senare då hon blir hungrig igen.

Jag är inte redo att amma så sällan.. På natten så är man ju trött och vill hellre att ungen som sova så då är jag inte nöjd.. Men jag ska fortsätta att amma henne tills hon är minst ett år (om inte hon vill sluta innan själv).

Tror delvis att jag blivit lite deppig då vi i samma veva har lagt henne i egen säng från att ha sovit vid mig varje natt.. Saknar henne om nätterna också, med alla sparkar och utputtningar från sängen..

Någon mer som ha upplevt samma sak? Vad gjorde ni för att må/känna er bättre?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Annons:
JohannaMax
2009-02-20 11:57
#1

Norma valde att sluta att sluta själv innan jag hade tänkt det. Hon bara flinade och petade på tutten…men jag accepterade som det var. Visst saknade man ammningsstunderna men hon ville ju inte så det var inte mycket att göra.

Tror hon var runt nio-tio månader men jag minns inte riktigt.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

AlbaStiffler
2009-02-20 16:01
#2

Vilken gullig mamma du är Telefonkontakt, tyckte det lät så sött när du beskrev hur du känner! :-) Känner du att du vill amma och din flicka fortfarande vill ha det så gör som du vill så länge det funkar. Du känner ju ditt barn bäst, eller hur?

Telefonkontakt
2009-02-21 03:21
#3

#2 jo, men jag vill amma mer på dagarna, men min mjölk är inte tillräklig för henne längre, hon behöver mer.. så det är ju på hennes vilkor och det finns inte plats för mellanmålsammning då hon int eär hungrig.. usch, vad jobbigt det ska vara..

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

FerretCrow
2009-02-21 13:02
#4

Så söt du är=) Men har samma sak här faktiskt på dagarna vill Anton ha vanlig mat så det blir baar Amning på kvällen då han ska sova och 1-2 gånger på natten.

Kimpa
2009-02-21 22:50
#5

Ja, du får väl börja planera ett syskon, så du kan börja om igenFlört.
Nej, skämt åsido.
Mjölken avtar ganska fort när man ammar så lite som du gör, det är nog bara acceptera att din lilla goding börjar bli en stor tjej.
Men så länge du har någon mjölk kvar, kan du inte amma henne precis innan du ger henne mat?

Telefonkontakt
2009-02-21 23:42
#6

#5 det har jag faktiskt inte tänkt på att jag kan göra.. Ska prova imorgon :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: