Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 4104 ggr
Telefonkontakt
3/16/09, 2:41 AM

Välling

Har tänkt att jag ska sluta amma nu på tisdag. ammar bara på nätter och har tänkt att försöka ge dottern välling på natten.

Ska man gå upp och koka vatten och greja då, mitt inatten? eller kan man förbereda en flaska innan?

hur gör ni? har aldrig gett välling förut, så jag är nybörjare.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Annons:
Susanne
3/16/09, 8:28 AM
#1

Vi gör flarran i micron och tar kallvatten direkt från kranen.
Vi har så pass bra vatten att det går bra, vi spolar en stund innan bara så att vattnet är friskt och fräscht.
_Självklart är vattnet olika på olika platser och det är skillnad på kommunalt och egen brunn.
_Vill du ändå koka vattnet så gör det på kvällen men blanda inte i vällingpulvret förän du ska ha flaskan. Vällingen surnar, hur lång tid det tar vet jag inte men det är onödigt att chansa.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Believer
3/16/09, 9:06 AM
#2

Koka upp vattnet, låt det svalna och ställ in i kylen. Sen är det bara värma och blanda iordning =)

Telefonkontakt
3/16/09, 10:23 AM
#3

uach vad jobbigt att greja me dmitt i natten :/

nu är jag sugen på att nattamma sådär 4 månader till!

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Zahara
3/16/09, 10:51 AM
#4

blanda vällingen i kokande vatten det sista du gör innan du lägger dig så är det lagom temp efter ett par timmar, så gör jag :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Telefonkontakt
3/16/09, 12:56 PM
#5

#4 nja, dottern vaknar precis när jag ska lägga mig så det funkar nog inte. haha

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

CarolaCarro
3/16/09, 2:03 PM
#6

Här tar vi kallvatten i kranen i med välling pulvret sen 1min i micron..

Annons:
Jennifersthlm
3/16/09, 4:47 PM
#7

koka upp vatten i vattenkokare, häll i flaskan, blanda i kallt vatten, i med pulver klart…

kitty
3/16/09, 5:03 PM
#8