Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 4283 ggr
alskadeida
3/16/09, 11:35 AM

Jobb, barn och häst- Hur går det för er?

Hur får ni det att gå ihop?

Hur har du din häst?

Stort eller litet stall? vad ingår där?

Får du hjälp med ditt barn samt häst när du jobbar.

Tycker ni att det går bra?

Något som ni ångrar?

Vi skall köpa häst nu och har en dotter på 14 månader.

Bra hjälp med både häst och barn finns.

Jag kommer jobba med taxi.

Annons:
CarolaCarro
3/16/09, 2:02 PM
#1

Mina hästar står ute vid min mormor och morfar.. Oftast släpper dom ut och in.. Sonen är 17månader och är inne vid domoch leker medans ja är ute och tränar.. Om hans far är ledig kan han fä stanna hemma vid han med.. Jag pluggar har barn + häst..

lisette
3/16/09, 7:43 PM
#2

jag har mina hästar hemma. helt ärligt så är det skitsvårt att hinna med hästarna. när jag var mammaledig fick jag sälja en av hästarna för ajg hade inte råd att hålla tre hästar med en föräldrapenning på 8-9000:-

hinner inte med att rida. är hemma kl 13, hämtar sonen 14, sen kommer gubben hem vid 17-17.30 och därefter äter vi och grabben ska sova. jag måste lägga mig vid 20 eftersom jag börjar jobba 4.30…

så nej, jag hinner inte rida som jag ska. tycker det är jättetråkigt eftersom det är mitt största intresse.

välkommen in på ridsport förresten!

Kimpa
3/16/09, 10:55 PM
#3

Jag är hemma med 100% sjukvårdsbidrag på min dotter. Min grabb går fyra dagar mellan 7-14 hos dagmamma.
Jag släpper ut och mockar på morgonen med den lilla med mig i stallet, på fredagar gör jag det med båda.
Åker och lunchar hästarna ( de står på mammas gård 7 minuter hemifrån).
Först när vi ätit middag hela familjen åker jag till stallet ett par kvällar i veckan för att kunna jobba lite med dem ( jag har fyra hästar), och på helgerna såklart.
Ibland blir det att jag åker så fort min man kommer hem så får han äta själv med barnen för att jag ska få lite mer tid i stallet.