Annons:
Etikett03-barn-1-3-år
Läst 10264 ggr
lisette
3/15/09, 11:46 PM

presenter till två åring

oh jag tycker det är så svårt med presenter till min blivande tvååring Förvånad

man får ju frågan vad han behöver och man vill ju inte säga samma sak till alla.

har funderat ut några saker

  • trehjuling

  • elmotorcykel från biltema

  • aktivitetslåda med klossar i olika former

  • träklossar att bygga med

  • dammsugare (han älskar att städa)

  • trädgårdsredskap

  • vårjacka

  • maxilego

men sen tar det stopp. det är så himla många som ska köpa saker. byxor har han hur många som helst av.

kan ni hjälpa till med något bra att önska till honom?

Annons:
lisette
3/15/09, 11:50 PM
#1

sitter just nu och kollar på trehjulingarna på biltema, har ni några erfarenheter av dem?

funderar på den andra där både styre och sadel är ställbar. att det var dragkrok på var ju ganska häftigt med.

sen undrar jag om inte den vanliga klassiska i plåt ändå är bäst? den är ju enkel, utan finsesser och är lite rolig eftersom man kan lägga saker där bak.

den första är ju oxå lite småläcker med tippbart flak, men jag är lite anti det där med ryggstöd.

Elisabeth-J
3/16/09, 10:13 AM
#2

Jag har använt dom klasiska trehjulingarna till mina barn så jag har inga erfarenheter av andra cyklar, men barnen hade jätteroligt med sina cyklar. Det är ju en jättebra present till en tvååring Glad Robin var tre när han fick en elcross, det var en lagom ålder för det tyckte jag och den hade han tills han blev 7 år, den var ganska hög i modellen men ändå så han kunde hantera den med stödhjul på i början.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

murderdolls
3/16/09, 6:23 PM
#3

barnböcker kanske?

elyse
3/16/09, 6:52 PM
#4

Om han älskar att städa så kanske han kan få en dammvippa? Det är väl en bra present från nån som inte har så mycket pengar… 

Maxilego tycker jag är bra, det byggde jag med länge, kanske för att jag hade en 6 år yngre lillebror också. Önska "vanliga" bitar, sådana fattas det alltid av när man ska bygga nåt stort. Det är bra med saker där barnen får skapa själva, tycker jag.

lisette
3/16/09, 7:38 PM
#5

böcker och pussel har han till förbannelse faktiskt =)

han älskar att rita, så kanske lite ritsaker.

Mizzy
3/16/09, 7:47 PM
#6

kansle målarsaker? staffli, penslar o färger? :)

Annons:
lisette
3/16/09, 7:53 PM
#7

men känns inte ett staffli lite väl stort för en tvååring?

Mizzy
3/16/09, 8:01 PM
#8

näää då :)….vi använder staffli till våra tvååringar på jobbet….finns staffli för barn :) tex på ikea:

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50021076

Där kan man rita direkt på, o sen kan man bara tejpa fast papper som han kan måla på.

lisette
3/16/09, 8:03 PM
#9

tänk vad ikea har mycket bra saker. =)

den får jag tipsa släkt och vänner om!

Mizzy
3/16/09, 8:10 PM
#10

Ja det tycker jag du ska göra. Även om det står att den rekommenderas från tre år, anser jag att en tvååring klarar av en sån.

Det finns även byggklossar som är gjorda av skumgummi (hårdare skumgummi) som ser ut som träklossar. Rätt dyra, men kan användas i alla åldrar. Hittade klossar på abcleksaker.se:

http://www.abcleksaker.se/Shop/Index.php?sArtId=PMK-F40

Dom var i vanliga färger och dom var inte så dyra :)

lisette
3/16/09, 8:12 PM
#11

det är ju mycket som står rekommenderas från 3 år som en tvååring klarar.

ja såna klossar har han önskat sig, fast i trä då.

Mizzy
3/16/09, 8:14 PM
#12

dom jag tänkte på från början var sånna här:

http://www.pmkontor.se/web/ePortal/ctrl?action=showiteminfo&itemNo=9502864&loc=group

lätt att bygga med, lätt att välta och slår sig inte på dom Glad

Lisa82
9/15/09, 12:05 AM
#13

duplo, bilar, tågbana, en dockvagn (killar gillar också att köra med vagnar!), gungdjur, inomhus-rutschkana, pussel, bollar, m.m… :)

mvh Lisa

Omplaceringshemmet: http://raddadjuren.zoomin.se

Medarbetare på Kattpolisen

Annons:
Karizma
9/15/09, 7:15 PM
#14

jag hade köpt en trehjuling detta är något de älskar, även om de inte kan trampa släpar dom omkring på den :D. jacka det är inte så roligt o få. Bilar o annat gillar o städa en liten mopp? sopborste mm

magma
9/15/09, 10:10 PM
#15

Bobbycar har mina barn älskat! Låter hiskeligt när det rasslas fram över golven, men roligt verkar det vara att köra dem:)

Zahara
9/22/09, 4:58 PM
#16

El motorcyklen från biltema har vi till vår ettåring :) hon sitter och brommar men köra fixar hon inte än men den e skit kul och jag tror en tvååring hade tyckt den var super cool!

Den e stadig och tåler mig på 60kg :) hela 3km/h!!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Upp till toppen
Annons: