Annons:
Etikett18-utrustning-säkerhet
Läst 8667 ggr
johan
4/4/09, 12:39 AM

Cykelhjälm och cykelstol från Coop

Jag är på jakt efter en Cykelhjälm och cykelstol till vår 15 månader gamla dotter. Jag har läst den bra artikeln om cykelhjälmar, men är lite nyfiken på märken som är bra.

Är det någon som vet någon fakta om de hjälmar och stolar som ofta säljs på Coop Forum är bra och värda att köpa?

De brukar kunna ha rätt bra barngrejer till bra pris, men när det handlar om säkerhet vill man ju veta att det är riktigt bra grejer.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
t0bias
4/4/09, 1:27 AM
#1

Killen som driver cykelbutiken i vårt område avrådde mig från att köpa cykelstol som man enbart fäster i pakethållaren. Tydligen krävs det att pakethållaren är godkänd enligt någon EU-norm…

Om du har en gammal hederlig svensk kronencykel eller motsvarande går det säkert bra, men nuförtiden har ju många billigare cykelmodeller som säkert inte har lika stabila pakethållare…

Jag köpte således en variant som man fäster i cykelns ram och den verkar hur stabil som helst. Och svindyr självklart…

AnnaLundin
4/4/09, 10:15 PM
#2

Vad gäller hjälmarna så är det nog mest en smaksak, om den bara sitter bra på barnet. De hjälmar som säljs får man väl hoppas är godkända för sitt ändamål och det innebär ju att de är testade och säkra nog.

Cykelstol har jag aldrig lyckats använda så jag har ingen aning - våra barn har cyklat själva när de varit stora nog för det, antingen på trehjuling eller senare på springcykel.

AnnaLundin
4/4/09, 10:15 PM
#3

Vad gäller hjälmarna så är det nog mest en smaksak, om den bara sitter bra på barnet. De hjälmar som säljs får man väl hoppas är godkända för sitt ändamål och det innebär ju att de är testade och säkra nog.

Cykelstol har jag aldrig lyckats använda så jag har ingen aning - våra barn har cyklat själva när de varit stora nog för det, antingen på trehjuling eller senare på springcykel.

CarolaCarro
4/4/09, 11:04 PM
#4

Barnsistarna de säljer på vårat coop är sånna man fäster i ramen.. Här nere är den ungefär lika dyr som att köpa i cyielaffär..

JohannaMax
4/4/09, 11:10 PM
#5

Jag köpte både Normas hjälm o cykelstol från cykelhandlare, de ska vara av det bästa märket och hjälmen är ordentligt testad för att passa henne ordentligt. Vissa saker vill jag inte snåla på utan veta att jag har det bästa o säkraste.

Har varit med om att en kompis barnsits till cykeln brustit, tur som var blev barnet hängande i selen.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

johan
4/4/09, 11:17 PM
#6

#5: Vad är det för märken som du anser är de bästa?

När jag googlat runt verkar Hamax vara bra stolar och MET bra hjälmar.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
JohannaMax
4/4/09, 11:21 PM
#7

Ska kolla!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

JohannaMax
4/6/09, 11:36 AM
#8

Hjälmen heter MET, återkommer om cykelsitsen men jag är ganska säker på att det är Hamax.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

JohannaMax
4/9/09, 5:09 PM
#9

Japp sitsen är en Hamax, den modellen som går att reglera sitsen så att barnet kan sova utan att tippa framåt.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Upp till toppen
Annons: