Annons:
Etikett19-utflykter-resmål
Läst 5130 ggr
johan
2009-04-04 23:53

Paddla kajak med barn

Är det någon som har erfarenhet att paddla kajak, kanadensare eller kanot med små barn?

Är det bättre med kanadensare eller kajak? Hur länge har era barn haft ro att sitta still?

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
lisette
2009-04-05 23:00
#1

inga erfarenheter, men hade aldrig vågat göra det…

min son hade inte orkat sitta still så länge, vad gör man sen när myrorn kommer?

johan
2009-04-05 23:06
#2

Meja gillar att åka vagn och titta sig omkring. Vi har aldrig behövt ha sele på henne i vagnen t ex.

Ett tips brukar även vara att ge barnet en liten paddel så de kan "hjälpa" till.

Och paddlar man nära land finns ju mer att titta på.

Varför skulle du inte våga paddla med Loke?

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

lisette
2009-04-06 09:17
#3

jag är verkligen ingen paddlingsmänniska, vad händer om man råkar välta kanoten?

Elisabeth-J
2009-04-06 10:08
#4

Jag har ingen egen erfarenhet men tänker att det nog skulle vara en fantastisk upplevelse för henne.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

johan
2009-04-06 11:04
#5

#3: Självklart har man flytväst, så jag ser det inte som ett större problem än att trilla i från bryggan. Kanske till och med bättre, eftersom man sällan har riktig flytväst på stranden.

Har läst om någon som hade ett snöre eller hundkoppel fastsatt i flytvästen så att man kunde hala in barnen i fall något skulle hända.

Men risken att välta i en stor kajak eller kanadensare är rätt liten. Det är nästan som en båt.

Jag tror också det är en härlig upplevelse, men man vill ju se till att det blir en kul och säker upplevelse.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

lisette
2009-04-06 11:57
#6

hundkoppel vore ju smart att ha så man lätt kan hala in sin lille unge.. ;)

Annons:
HannaM
2009-04-08 01:14
#7

Fördelen med kajak är i mina ögon att dom är mer vågtåliga. En kanadensare som får lite skvalp tippar ju så lätt eftersom man sitter högre upp med tyngdpunkten. Dessutom är det ju klart lättare rent fysiskt att ta sig fram med en kajak med packning och barn. Fördelen med en kanadensare är ju att barnet kan ligga och sova på botten om det skulle vara så, också att det är lättare att ta sig i och ur.

JohannaMax
2009-04-09 17:07
#8

Jag skulle tycka att det var otäckt…jag är iof en vatten fegis…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Upp till toppen
Annons: