Annons:
Etikett03-barn-1-3-år
Läst 2800 ggr
ClarasMamma
4/8/09, 2:46 PM

sova hela natten..

Hejsan..

Jag har en dotter på snart två år som inte sover hela natten i sträck..

Tänkte om det finns några som har varigt i samma sits som oss och kan gå liet råd?

På kvällarna kan hon vakna nån gång och sätter sig upp i sängen och gnäller tills vi kommer upp och lägger henne ner igen.Det räker att vi bara lägger omkull henne så somnar hon lite fort igen…

Vi har alltid haft sängrutiner. hon lägger sig runt  kl 19.00..

vi har även provat att låta henne vara vaken längre som runt 8-9 på kvällen men hon sover inte bättre för det..

Hoppas det finns nån som kan komma med nått bra råd..

Mvh jessica

Ta till vara på alla nära och kära du vet aldrig när dom lämnar denna jord <3

http://pysselgummsan.blogg.se/

Annons:
linneablomman02
4/8/09, 4:24 PM
#1

Vet precis hur det är.  Men min dotter åt välling nattetid ända tills hon var över 2 år… det var riktigt jobbigt faktiskt att behöva gå upp och göra välling varenda natt. Hon somnade dessutom inte om i sin egen säng utan sov hos mig. Testade att ge henne vatten i flaskan men det dög inte. Tillslut kom jag på (p.g.a att nappflaskan förstör tänderna) att om hon nu skulle ha välling fick hon dricka det ur mugg. Hon fick kväljningar och tyckte det var jätteäckligt med välling i mugg så hon slutade självmant med vällingen eftersom jag kastade flaskorna. Men hon sov hos mig ändå tills hon var 4½ år, vi fick alla mer sammanhängande och skönare sömn då. Hon vaknade nästan aldrig på nätterna efter att hon slutade med välling. Vi började sedan träna henne att sova själv i samband med att vi flyttade och hon fick ny säng. Funkade bra men hon vaknar fortfarande ibland (6½) på nätterna och knackar i väggen in till vårt sovrum. ( går i perioder) Och det enda som funkar för att hon ska somna om är att man lägger sig där eller tar med henne in i vår säng. Riktigt jobbigt de perioderna, man behöver riktig sömn! Vet inte hur jag ska vända på detta då det är som sagt perioder… kanske var fjärde vecka. Och hon somnar ju själv, går aldrig upp och hon skyller på mardrömmar.

Svårt!

Upp till toppen
Annons: