Annons:
Etikett25-off-topic
Läst 2866 ggr
kitty
5/6/09, 12:26 AM

första skor köpes?!

jag söker ett par första skor strl 20. .någon som har ett par dom vill sälja?

kramar till alla mammor där ute :)

Annons:
kitty
5/6/09, 8:31 PM
#1

ingen?!?!

JohannaMax
5/6/09, 9:46 PM
#2

Tycker att du ska köpa ett par nya. Första skorna är så mysiga tycker jag och något roligt att spara så många som har skor i de storlekarna sparar dem nog tills barnen blir stora.

Annars kanske det finns på Tradera?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Zahara
5/6/09, 10:34 PM
#3

finns jätte fina och bra på din sko. tittade där i dag i malmö. ett tipps till mammor med lite sämmre ekonomi. kostar runt 200 kr

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

[Ankanxxx]
5/6/09, 10:47 PM
#4

Jag håller med #2, köp ett par nya och spara som minne sedan. Jag lovar dig att ditt barn kommer att uppskatta det när han/hon blir större.

Min 5-åring tyckte att det var jätteroligt att få se sina första skor för ett tag sedan. Hennes lillasyster skulle få sina första skor och då plockade vi fram de gamla skorna för att kolla om hon kunde ha samma storlek eller inte. Det var nästan ofattbart för henne att hon hade så små fötter en gång i tiden :)

DG
5/6/09, 11:47 PM
#5

Jag tycker som ovan, fast för en annan anledning. Fösta skorna ska stöda fötterna ordentligt och begagnade skor kan lätt vara för slitna.

kitty
5/6/09, 11:59 PM
#6

ok, ska kolla in dom på din sko . .

Annons:
DG
5/7/09, 12:11 AM
#7

Kan tipsa att jag tycker Kavat är ett bra märke, har köpt båda Stövlar och sandaler, dom känns ordentliga och vår tjej har inga problem att gå runt i dom.

JohannaMax
5/7/09, 12:12 AM
#8

Kavat är jättebra! Jag har dem till Norma med men de är riktigt dyra…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

kitty
5/7/09, 1:26 AM
#9

ja vikolalde kavat, 429 spänn!! för ett par skor. inte ens mina skor är så dyra. . dom har vett att ta betalt. .

JohannaMax
5/7/09, 10:44 AM
#10

Normas vinterstövlar kostade 700…dom har vi fått av mamma o pappa två år i rad nu annars vetifasen… Sommarskor har hon mer blandat då det är lättare att hitta bra till bra priser.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Telefonkontakt
5/7/09, 1:06 PM
#11

min pappa fyndade 2 par kavat till min dotter för 50 kr styck för ett halvår sedan unefär. det är bra skor, men jag kommer aldrig att ha råd att punga ut 700 spänn för et tpar skor som hon växer ur på ett par månader Foten i munnen

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Elisabeth-J
5/8/09, 12:39 AM
#12

Dom första skorna bör man köpa nya och det beror på att skorna formas efter fötterna och köper man då begagnade som redan är formade av ett annat barn så kan man förstöra fötterna. Det finns både billiga och dyra skor men dom behöver inte kosta dyra slantar och det är ofta rea.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

JohannaMax
5/8/09, 12:44 AM
#13

#12 Så sa mamma med, hon tycker inte att jag ska spara Normas vinterstövlar o skor till kotte nummer två…Jag har lagt undan dem har lite svårt att bestämma mig för hur jag ska göra…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
Susanne
5/8/09, 11:18 AM
#14

Alla mina barn har fått egna skor just för att fötterna är så viktiga och att man lätt kan förstöra mer för barnets fötter vs. kostnaden för nya skor.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

JohannaMax
5/8/09, 11:47 AM
#15

Då blir det nya till nästa skrutt!Glad

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

DG
5/8/09, 8:26 PM
#16

Jag tycker barnets fötter definitvt är värt 400 spänn. Dom billigare skor tycker jag inte känns lika bra.
Tänk på att fötterna är inte färdig utvecklade, man kan orsaka stor skada med fel sorts skor.

Zahara
5/11/09, 9:32 PM
#17

vissa har inte 400+ till ett par skor, jag har turen att vi får ett par av min far annars hade det blivit ett par billiga. hittade for 299:- samma ställe som hade kavat….eurosko hette det tror jag

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

kitty
5/11/09, 10:03 PM
#18

#17, precis. .

Zahara
5/12/09, 4:52 PM
#19

#18 har jätte fina sandaler som e stabila och bra på din sko vita var de kostade under 200! de blir det till vår tös när det e dax. bra för den lilla plånboken :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

magma
5/13/09, 3:20 PM
#20

Jag tycker svenska PAX gör bra barnskor, och de är inte överdrivet dyra heller. Har dessutom lite bredare läst och rundare tår på många av sina skor, och det behöver båda mina barn men speciallt sonen.

Annons:
Zahara
5/14/09, 12:05 PM
#21

tror nog att det var pax jag tittade på :) inte alls så dyra som kavat!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

mattiz73
5/14/09, 5:47 PM
#22

DE första skorna undrar jag om de formar sig så mycket efter en fot??

De går knappt i dem utan har dem på sig när de sitter i vagnen och ibland går en bit. Fötterna växer dessutom så fort att de hinner inte ha dem på sig så länge innan det är dags för nya!

Jag har sparat min sons skor och skulle utan att tveka ta på dem om de passar och säsongen är rätt. Jag har köpt nya ecco-vinterskor för 595:- och 795:- olika år och de tänker jag definitivt spara för det var de bästa vinterskor jag köpt någonsin. Helt klart värt pengarna men inte så slitna efter en säsong. Får jag inte fler barn ska jag sälja dem.

Men Kitty, gå på loppisar och titta, du kan göra värsta fynden där. Kanske står jag där och vill sälja skor!

loppan1
5/14/09, 10:21 PM
#23

Har svårt att tro att man förstör sina barns fötter genom att använda begagnade skor. Man ser ju hur den beg.skon ser ut. Använd sunt förnuft så är jag säker på att vissa skor kan användas av fler barn. Mina barns första skor har ju knappt blivit slitna mer än möjligtvis på tåna. De går ju inte flera mil direkt och de har skorna i några månader bara.  

Ju äldre de blir desto svårare att hitta bra begagnade skor. Äldre barn sliter mkt på sina skor.

Kan tala om att jag har själv fyra barn som har haft ärvda skor som små. Ingen av dem har fel på sina fötter.

Susanne
5/21/09, 11:18 PM
#24

Var på Gränby idag och smet in på Dinsko. Där fick man 100:- rabatt om man köpte 2 par barnskor. Jag valde ett par jättesöta Rådis gympadojjor och ett par Rådis sportballerina till det förmånliga priset av 298 riksdaler.
Vet dock inte om de kör samma drive över hela landet.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Paltn
5/23/09, 3:25 AM
#25

Det här med begagnade skor har då jag hört ska bara vara något speciellt med utifall det barn som haft skorna innan har något "gåfel" så skorna nötts "snett". Då kan nästa vandrare ta efter samma "gåfel". Går gämnföra med bildäck, har du en udda slitning på framdäcken och sätter dem bak t.ex så kan du slita ut övriga delar på axeln. Men gäller så som i barnskofallet bara vid udda slitningar vad jag vet.

Nu är jag inget proffs dock men detta är vad jag hört om begagnade skor, och tendensen för risken i felnötta skor står i sig ända tills fötterna slutat att växa.

Har tidigare vandrare i skorna inte haft några problem med sina steg etc så ska det nog inte vara någon risk för nästkommande heller att använda de beggade skorna.

Kan också hålla med om att det ligger ett värde i att spara barnets första skor tills det blir äldre, jag kommer iaf göra det Flört

// Paltfan

Upp till toppen
Annons: