Annons:
Etikett18-utrustning-säkerhet
Läst 6269 ggr
joggman
6/5/09, 7:46 PM

Mått på napphållare & blöjfodral

Jag tänkte överaska en granne med blöjfodral, napphållare och en liten nappväska. Nappväskan har jag redan sytt, en liten "tetraformad" väska. Meningen var att jag även tänkte sy en napphållare och ett blöjfodral i samma tyg.

Men…….. det är evigheter sedan jag hade blöjbarn och har inte en aning om hur stor en ihopvikt blöja är, jag har uppskattat fodralet till c:a 20 cm X 25 cm, är det för stort eller för litet?

Jag har läst någonstans att napphållaren får ha en viss maxilängd, men kan inte hitta det måttet, någon som vet?

Annons:
AnnaLundin
6/5/09, 8:38 PM
#1

maxlängd på napphållare och andra snören som småbarn har tillgång till är 20 cm - lagom långt så att det inte kan nå runt halsen och strypa barnet av misstag

storlek på ihopvikt blöja - beror ju på storleken på blöjan… Jag tror att våra Up&Go i största storleken kan vara ca 20x15 cm *ögonmåttar ur minnet*

JohannaMax
6/5/09, 9:05 PM
#2

#1 Du har bra ögonmått i ditt minne!! Skrattande Jag mätte en av Normas sista blöjor jag hade kvar o den är 20x15cm prick!

Napphållaren hon hade är remmen 15cm sen tillkommer "nappögglan" med 4cm den är ju som en rund ring och sen klämman att sätta fast den med, i detta fall är den en 5 cm lång plast grej.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

JohannaMax
6/5/09, 9:05 PM
#3

#0 Kan du inte lägga in bild på grejjerna när de är klara? Blev nyfiken!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

AlbaStiffler
6/6/09, 11:19 PM
#4

Jag tycker att 20 cm långt snöre är rätt långt när det gäller mina napphållare. De räcker lixom över halsen (men inte runt) om den inte sitter fäst i tröjan. Och med lite otur tycker jag det kan bli lite "strypvarning" med den längden ändå… så jag gillar mina kortare napphållare bättre, som max är 15 cm kanske… Bara min känsla.

Upp till toppen
Annons: