Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1758 ggr
JohannaMax
6/25/09, 10:15 PM

Hur kan man glömma...?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5431992.ab

Hur kan man glömma sitt barn i bilen?? Vilken fruktansvärd död barnet har gått till mötes…Gråter

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
Link-
6/26/09, 2:44 AM
#1

Gråter Ååh..Stackars liten. Dumma pappan!

AnnaLundin
6/26/09, 3:05 AM
#2

Jag vet att jag sett på något tv-program där en familj (förmodligen i USA) hade råkat ut för samma sak. Där var det en stressad pappa som skulle lämna på dagis på väg till jobbet och det var normalt inte pappan som lämnade på dagis, så han hade helt enkelt glömt bort att köra dit. Vägen till jobbet gick på rutin och väl där klev han ur bilen och gick in som vanligt…

En förklaring, men absolut inget försvar…

Fast jag tror att det skulle kunna hända vem som helst om autopiloten kopplas in, på samma sätt som man plötsligt svänger av motorvägen vid den där avfarten man brukar svänga även om det inte var dit man skulle den här gången.

Gullan402
6/26/09, 12:30 PM
#3

Fruktansvärt tragisk händelse med flickan i Danmark.
Men jag tror lite som #2, att autopiloten kopplas på.

Min stressade man glömde tack o lov aldrig att lämna på dagis, men däremot glömde han att hämta ett antal gångerObestämd. Ibland kom han på det och fick vända igen men ibland fick dagis ringa t o m. Får väl i ärlighetens namn skylla på mina fullt ologiska arbetstider utan något mönster i.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Telefonkontakt
6/26/09, 12:55 PM
#4

#3 jo, hellre glömma hämta än lämna!

känns skönt att jag inte har bil, så då går det inte att glömma barnet i bilen..

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Tussebus
6/26/09, 9:45 PM
#5

Jag reagerade också på det när jag läste tidningen imorse. Jättekonstigt tycker jag: borde inte ungen reagera på att pappa går ut o stänger bildörren och borde han inte komma på något då han sitter på kontoret?!?

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

lisette
6/26/09, 10:01 PM
#6

varför ska barnet reagera? min son reagerar inte om vi lämnar honom i bilen.

Annons:
Tussebus
6/26/09, 10:03 PM
#7

Men pappan borde väl kommit på att det var nåt som inte stämde? Även om han körde på autopilot har jag svårt att tänka mig att man glömmer ungen en längre tid i bilen…

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Minicole
6/26/09, 10:06 PM
#8

Så fruktansvärt tragiskt! Pappan måste ju känna sig så genomrutten nu. Tycker lite synd om honom trots det hämska han gjort.

Tussebus
6/26/09, 10:23 PM
#9

Helt sant det är synd om honom jag vill helst inte tänka på det hemska det finns nog inget som ursäktar denna händelse…

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

sasha-
6/27/09, 12:27 AM
#10

Jag tycker jättesynd om honom. Han får leva med att det är hans fel att han barn dog, och jag tror inte att han gjorde det med flit.

Kimpa
6/27/09, 1:01 AM
#11

Är man tillräkligt stessad, och han kanske inte brukade lämna barnet på dagis, så kan jag nog tro att det går att glömma att barnet satt i bilen. Kanske även att barnet sov och var knäpptyst hela tiden?
Hur som helst så är det alldeles fruktansvärt det som hänt, och jag tycker väldigt synd om pappan om det inte var med mening, vilket det inte låter som.

[YlvaP]
6/27/09, 11:02 AM
#12

Men att ingen märkte ungen på parkeringen? Alla kan väl inte komma exakt på samma sekund. Jaja det är vad jag kom att tänka på iaf.

AnnaLundin
6/27/09, 12:50 PM
#13

om bilen har tonade rutor och barnet är tyst så märks nog ingenting…

Annons:
magma
6/30/09, 1:01 AM
#14

#5: Barnet var ju litet, så det är ganska troligt att det sov och satt tyst i bilen. Stackars barn, jag blev choakd när jag läste det i tidningen, hade fulll sjå att inte börja gråta. Vilken fruktansvärd, ångestfylld och plågsam död!

Upp till toppen
Annons: