Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 3341 ggr
Greddelin
6/29/09, 9:29 PM

Sy skötväska?

Min syrra önskar sig en skötväska och jag undrar om jag kan sy en åt henne. Tyvärr vet jag inte riktigt vad man ska tänka på! Någon som har barn som har tips på utseende, storlek, material, antal fickor och fack osv som har lust att dela med sig? Om någon här sytt en skötväska eller vet var det finns gratismönster så tar jag tacksamt emot tips!

Annons:
AnnaLundin
6/29/09, 9:53 PM
#1

En del av vitsen med en speciell skötväska är att det finns en löstagbar del att använda som skötunderlag. Min skötväska har en lös sådan del som är fäst med kardborresnuttar runt väskan och också fungerar som ett lock.

I övrigt har jag inte haft några särskilda önskemål om fack eller så i den, då jag inte ens använder de som finns utan bara kastar ner det jag ska ha med mig blandat i väskan…

Greddelin
6/29/09, 10:03 PM
#2

Tack för tips! Går dynan att ta loss helt och hållet alltså? Vad är lämpliga mått?

AnnaLundin
6/29/09, 10:15 PM
#3

dynan går att ta loss helt, ja

en alldeles vild gissning (ur minnet - sitter o ammar o väskan ligger i bilen) är att måtten på den är ca 50x90-100 cm

väskan är lika bred och ca 30-35 cm på höjden, med sydda "hörn" så att den får en botten och likadant upptill

Greddelin
6/29/09, 11:49 PM
#4

Tack snälla du! :)

JohannaMax
6/29/09, 11:52 PM
#5

Du måste visa bilder sen!! Var det du som sydde blöjpåse och annat med?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Upp till toppen
Annons: