Annons:
Etikett20-tips-råd
Läst 33053 ggr
clivia
2009-06-15 11:28

klippa håret på barn...

Min son börjar bli vääääldigt långhårig nu och det är dags att göra första klippet. Han är 15 månader och jag tvekar mellan om vi ska klippa honom själva eller gå nånstans. Hur har andra gjort? Finns det rentav någon som har tips på en duktig barnfrisör i Stockholm - eller rentav Södertälje?

Tacksam för svar, tips och råd

Annons:
AnnaLundin
2009-06-15 13:20
#1

jag har för det mesta klippt mina själv när de varit små

det svåraste är att få dem att sitta stilla, det bästa är att sätta dem framför något som är intressant att titta på och sno på som attan med saxen…

Susanne
2009-06-15 19:57
#2

En hårtrimmer så går det snabbt som sjutton.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Kimpa
2009-06-15 22:17
#3

Har klippt min grabb själv hela tiden. Han är idag 4år.
När han var lite mindre fick han sitta framför duchkabinen där han lekte med fiskar som gick att sätta på väggarna och flytta runtCool.
Då hade han att göra ett tag, och så fick man sno sig som katten. Ibland fick man fixa till någon toffs dagen därpåTungan ute.

Zahara
2009-06-16 12:44
#4

tar lillan när hon sover :) sover så hårt så hon brukar inte bry sig nämnvärt.

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Link-
2009-06-17 06:46
#5

Klipper själv Glad

lisette
2009-06-18 02:07
#6

åh vilket gissel det är att klippa håret.

sonen sitter aldrig still så det är trimmern som gäller…

Annons:
Gullan402
2009-06-18 02:09
#7

Klipper barnen själv. I början mutade pappa dem med choklad i minibitar. Sitt still. BRAA (minipaus med en minichoklad) och sen fortsatte det så. Lite senare när de vant sig efter några klippningar så fick de en ruta rigi för varje 1/4 del av håret som var klippt. Ännu senare fick de en hel rigi efter att jag klippt färdigt.
Numera så har de inte på flera år fått något men sitter ändå snällt och lugnt. Därför blev jag lite fulliskratt när jag klippte lillan i helgen och hon plötsligt sa att hon längtade efter pappa (som varit död i 2½ år).
Jo, svarade jag, det gör jag också.
Jamen jag saknar honom nu, för hade pappa varit här hade jag fått choklad när du klippt färdigt sa hon.
Någon choklad hade jag inte hemma men väl vaniljglass och chokladsås så det nöjde hon sig med.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

elyse
2009-06-19 15:14
#8

När min bror var mindre satt han framför TV:n eller så hade jag dockteater eller något liknande för honom under tiden mamma klippte (jag är sex år äldre).

willowpysen
2009-06-24 12:35
#9

Ja, en hårtrimmer är väl investerade pengar!!!!

"En stund i taget - här & nu"

Tussebus
2009-06-26 21:56
#10

Vi satte sonen framför en film och passade på att klippa honom då…

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

vinteralvan
2009-06-29 13:21
#11

Jag har döttrar som jag klipper själv, kan vara lite bökigt med minsta tjejen som inte kan hålla huvudet still, men om jag hade en son skulle jag använda trimmern som min man använder, då går det snabbt och enkelt.

Linnda
2009-07-11 23:31
#12

Vi klipper med de små barnen själva, trimmer på pojekn (4år), snabbt och bekvämnt och sax på tjejen (6år). Storasyster klipper sig däremot hos frisören hon är 9år.

Det största problemet är väl att mellan tjejen är så fruktansvärt kittlig när man klipper henne, hihi, svårt att sitta still men det brukar bli väldigt bra ändå..

clivia
2009-07-20 22:50
#13

det slutade med att vi gick till frisören med honom, det gick jättebra och han blev väldigt snygg i håret. Frisören verkade van vid barn, när han skulle köra med trimmern och märkte att D ville titta på den hela tiden trollade han raskt fram en till som min sambo fick hålla i så ungen satt still igen…

Annons:
Upp till toppen
Annons: