Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1820 ggr
Hickory
2009-07-07 00:16

fundering

är jag ovanlig som vill vänta med barn? jag vill ha min första småtting mellan 30-35 års ålder ungefär, men de flesta verkar tycka att det är gammalt… nu är jag 27 år och verkligen inte redo att bli en mammsan.

när jag får min första småtting är mina vänners barn 10 år minst. hm…så olika man kan va.

Annons:
JohannaMax
2009-07-07 01:15
#1

Nä, jag tycker inte att du är ovanlig. När jag gick föräldragrupp med första barnet trodde jag att jag skulle vara äldst med 26 år men jag var yngst, alla andra var över 30 och de på jobbet som skaffar barn är över 30 de flesta faktiskt.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Link-
2009-07-07 03:02
#2

Jag trodde att det var tvärt om, alltså "ovanligt" att få barn tidigt. Läste just att åldern hos förstföderskor i snitt ligger på 36 år i Stockholms innerstad. Några år lägre ut i landet.

vinteralvan
2009-07-09 16:10
#3

Jag fick min första när jag var 28 år och i min mammagrupp var det bara en som var yngre än mig.

Hickory
2009-07-09 16:41
#4

då är det väl bara jag som lever i en inskränkt liten egentillverkad värld där jag inte ser att det faktiskt finns variation =)…

men det är lätt att få intrycket av att väldigt många får barn tidigt i livet genom artiklarna i media där det står att åldern sjunker alltmer för förstagångs föderskorna.

…huvudsaken man skaffar knott  av egen vilja och inte genom sociala påtryckningar som att tex alla vännerna bildar familj och sånt dära.

tur att jag flyttar till sthlm snart då =)

Zahara
2009-07-09 16:57
#5

jag var 27 nu när jag fick mitt första, min vännina blir 32 nu till sitt första…tycker att åldrarna stigit,,,viktigaste är att man själv trivs med det ju!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

elyse
2009-07-10 17:52
#6

Jag känner inte till många föräldrar under 25 och jag har arbetat på flera förskolor. Vill man bara ha 1-2 barn så kan man väl vänta tills man är 35+, men annars hinner man inte. Och det är ju så att alltför många inte hinner med ett andra barn heller, det blir liksom inte så… :S

Annons:
Jennifersthlm
2009-07-10 22:45
#7

ålder sitter ju inte bara i antal år man levt, mycket sitter i huvudet…

Upp till toppen
Annons: