Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 2067 ggr
JohannaMax
2009-06-27 23:46

Yttrligare ett fall

http://www.gt.se/nyheter/1.1621154/skulle-shoppa-lamnade-nyfodd-i-stekheta-bilen

Denna gång i Sverige men med lyckligt slut tack o lov. Vad är det med folk igentligen?? Fattar de inte, samma visa år ut och år in med hundar o barn lämnade i bilarna…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
Kimpa
2009-06-28 00:26
#1

Tydligen så gör många inte detSkrikandes.
Skulle ALDRIG komma på tanken att lämna mina barn i bilen om jag så ska iväg endast några minuter. Man vet ju hur varmt det är i bilen när man öppnar dörrarna en solig dag.

AnnaLundin
2009-06-28 02:18
#2

Det händer att jag lämnar barn i bilen, men aldrig mer än några minuter. Har jag minsta misstanke om att det ska ta längre tid än så, så får barnet/barnen följa med.

Jag har ju andra nojjor i stället, vad gäller lämna barn i bilen - tänk om det kommer nån mindre nogräknad och stjäl barnen medan jag är i butiken?? Obestämd

Telefonkontakt
2009-06-28 12:51
#3

Läste det precis på aftonbladet.. Tur att det slutade lyckligt!

Jag brukar lämna min snart 1åring i vagnen nere vid porten (bor i lägehet) om jag kommer på att jag glömt något kvar i lägenheten, bor 4 trappor upp utan hiss, så jag springer upp och hämtar det jag glömde och springer ner. Men jag skulle inte lämna henne om vi hade bil. Där går gränsen..

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

lisette
2009-06-28 21:25
#4

läste ni inte om kvinnan som lämnade sitt spädbarn i bilen och hjälpte sitt andra barn på tåget? tåget körde iväg med mamman ombord.

det är vansinnigt att göra så.

johan
2009-06-28 23:31
#5

Hua. Jag skulle ha svårt att lämna mitt barn i bilen oavsett temperatur. Det handlar heller inte så mycket om rädsla för att någon skulle stjäla mitt barn. Det är mest bara att jag skulle få så dåligt samvete om hon vaknade och var ledsen och jag inte var i närheten.

En gång har hon fått sitta kvar i bilen när jag skulle in i en butik och hämta ett paket, men då var hon vaken och vi hade ögonkontakt hela tiden.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

magma
2009-06-30 01:06
#6

Jag vågar inte lämna ens en kort stund nu när det är så hett ute, inte ens min sjuåring trots att han tjatar att han inte ville med in i affären idag. Tänk om något hände mig?! Jag kunde ju bli påkörd på gatan, vem skulle ha en aning om att det satt barn instängda i en bil någonstans?!

Nu kan ju min sjuåring kliva ut för egen maskin, men ni som lämnar små barn korta stunder- tänk på att det kan hända er något när ni springer ert ärende, och då kan det ske en katastrof…

Jag lämnar dem korta stunder ibland, men inte då det är så hett ute som det är nu och min eventuella frånvaro kan försätta dem i livsfara.

Annons:
AlbaStiffler
2009-07-01 18:54
#7

Nä det är ett lite klurigt dilemma det där. Som idag, tänkte åka och köpa sushi i stan med min 4-månaders. Hur struligt är det då inte att väcka den stackaren (som alltid somnar i bilen) och kånka ut barnet till sushihaket i babyskyddet, för att sen kånka tillbaka det några minuter senare. Men man gör ju det ändå, men det vore skönt att våga lämna det i bilen. Dock är jag för nojig för att göra det, pga värmen och risken om det skulle bli snott, man vet ju aldrig.

Så då får man kånka barnet istället, fast jag har ont i ryggen… många ggr händer det att man undviker att ta sig ann såna saker bara för att det är så jobbigt att kånka in och ur barnet ur bilen. Hämta pizza tex är superknepigt. man kan inte ta vagnen in på pizzerian, och man kan inte bära barn och pizzaakartonger samtidigt knappt. Hur lösa? Man hungrar och väntar på att karln ska komma hem med pizza…hahaha…

kattunga
2009-07-01 19:37
#8

Klockan

Yttertemp

Skugga/sol

Temp i bilen

08.30

+14

skugga

+19°

09.30

+18

skugga

+38°

10.30

+20

blandat

+47°

11.10

+20

sol

+58°

12.00

+23

sol

+62°

13.30

+22

sol

+85°

Magda
2009-07-03 11:02
#9

jag skulle inte våga lämna eric i bilen, lämnar honom inte ens sovandes i lägenheten för att gå och tvätta eller så.. tänk om han vaknar och något händer

och att lämna en nyfödd i bilen för att gå och shoppa??!!! herregud hur kan man göra det..

tidigare har jag lämnat hund i bil och gått in i affär, men i denna värmen vågar man ju inte det mer än ett par minuter.. (då med vatten och kylhanduk)

Upp till toppen
Annons: