Annons:
Etikett06-tonåring
Läst 2823 ggr
annabara
2009-07-18 21:31

Hjälp en tonåring...

Läste under vad kräva av en tonåring och skrev detta inlägg där men kände att jag kanske skulle starta en ett nytt inlägg istället. Har en blivande 18åring i höst, hon tycker vi ställer för mycket krav på henne men när jag läst andra inlägg här så känner jag att hon istället har för lite krav på sej! Problemet vi har just nu är att hon drog iväg hemifrån till en kompis istället när det blev för jobbigt här hemma. Hur ska man lösa saker o ting då när hon bara sticker när det blir lite kämpigt. Hur ska det gå för henne i framtiden när man bara tycker synd om sej själv och tycker att föräldrarna bara ställer massa krav!! HJÄLP vad gör man….

Annons:
[Anunnaki]
2009-07-18 22:55
#1

Jag kan trösta dig med att vad du än gör så kan det bli fel. Trots att en 18-åring är ett barn så hon enligt lagen vuxen och du har egentligen inget att göra med vad hon företar sig. Vill hon bo någon annanstans så bor hon någon annanstans. Jag har mist en 18-åring som bara utan förvarning försvann en kväll. Vi visste inte vart hon tagit vägen. Polisen förklarade att vi hade inget att göra med var hon befann sig eftersom hon var 18 år fyllda. Nätt ett år senare fick vi reda på var hon bodde. Det är fem år sedan och vi har i princip inte sett henne sedan dess. Jag vet inte ens om hon bor kvar i Sverige.

Ditt problem nu är att få kontakt med henne så att hon inte försvinner för gott. Strunta i alla krav. Om hon inte vill komma hem, bjud henne till någon restaurant någon kväll. Försök inte att prata om några av dina farhågor utan lägg all kraft på att bygga broar till henne. Går hon i skolan? Hur får hon pengar? Finns någon pojkvän med i bilden?

Tyvärr är det så att liknande saker hänt flera som jag känner till, bl a en här på iFokus men ett annat ämne. Där löste det sig som tur var efter några månader.

Jag håller tummarna så de blir blå att inte samma sak ska hända dig som hänt vår familj.

JohannaMax
2009-07-18 22:59
#2

Ställ frågan på http://tonaringar.ifokus.se/ med. Där diskuteras mycket om tonåringar.

Tyvärr har jag inga råd att ge dig

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

annabara
2009-07-19 12:29
#3

Hon är inte 18år än, inte förrän till hösten. Men idag kommer hon hem iallafall för jag pratade med henne och sa att hon får komma hem bara det är fortfarande vi som har ansvaret för henne. Så nu får vi ta en pratstund om vad som ska gälla, nu vill jag ha ett lugnt hem utan massa bråk!! Hoppas bara att det går att lösa…

Upp till toppen
Annons: