Annons:
Etikett06-tonåring
Läst 3128 ggr
tessantessia
2009-07-26 19:13

sex ?

Hej . Min dotter var hemma själv i helgen .

När jag kom hem efter helgen var hon inte hemma, jag ringde hon och hon var hos en nära vän . Jag gick in på hennes rum för att ta papperskorgen för sopbilen skulle komma samma dag . Jag hittade två använda kondomer i papperskorgen, så jag började mot min vilja att leta i hennes lådor . Då hittade jag 5 kondomer !?

Tror ni att min lilla 13åringa dotter har haft sex ? Jag vet ingenting om nån pojkvän eller liknande . Snälla, hjälp mig ! Vad ska jag säga till hon ! HJÄLP !!!

Annons:
elyse
2009-07-26 23:24
#1

Ja, med tanke på "bevismaterialet" så har hon nog sex. Om hon får veta att du tittat i hennes lådor blir hon nog jättearg, så vill du prata om det får du nog prata generellt om sex.

JohannaMax
2009-07-26 23:53
#2

Ja det ser inte bättre ut än att hon haft det, hon är ju väldigt ung men ett stort plus är ju att de faktiskt använt kondom. Precis som #1 skriver kan det nog bli ett herrans liv och hon kommer tycka att du snokat så försök linda in det lite fint, fråga om pojkvän o ta lite i taget rent allmänt om blommor o bin o att hon alltid kan komma o fråga om det är nått och så.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

AnnaLundin
2009-07-27 01:32
#3

OM dottern vet att du brukar tömma hennes papperskorg så kan du ju berätta vad du hittade där (de oanvända behöver du kanske inte nämna) och försöka inleda ett samtal med henne. Fråga om pojkvännen, beröm för kondomanvändandet och pejla av läget litegrann. Prata med henne om vikten av att verkligen vilja och inte bara ställa upp för att killen vill det.

Viktigt att inte skuldbelägga, utan var öppen så att hon känner att hon kan prata med dig om saken!

Telefonkontakt
2009-07-27 14:33
#4

Jag håller med de andra. prata med henne om att hon själv ska vilja och ine stlla upp och sp bara för någon kille vill, men tänk på att lägga fram det på ett sådant sätt att hon inte tror att du menar att hon bara har haft sex för att killen vill. Känsligt sånt där, kommer ihåg sjläv när jag var i åldern och började ha sex (jag avr dock nästan 16).

Prata gäna med henne om prev.medel och sånt om hon har fast pojkvän, men även om hur viktigt det är att använda kondom vid nya kontakter.

lycka till!

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

FerretCrow
2009-07-27 19:55
#5

ja tyvärr börjar sexet i tidiga åldrar nu med tryck från all media med mera. men otroligt duktigt iaf att hon använt kondom. så när du prata med henne så påminn dig själv att ge henne mycket bra berömm för det. tjänar inget till att skälla då olyckan redan är gjord att hon haft sex.

Upp till toppen
Annons: