Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1569 ggr
Telefonkontakt
2009-08-22 20:02

Gå med en hand

Idag händ enågot stort i mitt lilla hem.

Min lilla fegis Elva som inte vill stå utan stöd fast hon kan, inte vill tippa flaskan så hon kan dricka själv. Och definitivt inte gå och bara hålla i EN hand.

Nu så skulle vi duka av från henns middag vid vardagsrumsbordet (stående midag då hon var isken och vägrar sitta och äta). Tog tag i hennes hand och hon släppte bordet, och gick med mig hela vägen ut i köket och tillbaka hållandes i bara en hand!

Jag är jätteglad, min lilla 13månadersflicka kanske snart börar gå själv. Bara det här underlättar en hel del både för oss och förskolepersonalen då hon håller på att skolas in nu precis.

Ville bara berätta det Skrattande

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Annons:
elyse
2009-08-22 22:39
#1

Jag förstår att du är glad! Jag var 14 mån innan jag började gå "på riktigt", vet jag. Det blir ju också lättare för din dotter att leka med andra barn på förskolan när hon kan röra sig själv.

JohannaMax
2009-08-22 22:39
#2

Åh va roligt!! Det är så stort när de tar sina första steg! Norma gick sina första på en utställning sen inget på ett par dagar sen bara började hon traska runt så nu kommer det nog gå fort tills du har en liten sprinter runt benen!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

AnnaLundin
2009-08-22 23:19
#3

Något som är lite intressant är att barnen tror att de har stöd av något om de håller en sak i handen när de går. Det är inte alls ovanligt att de inte kan gå utan stöd, men knatar iväg som om de hade en ledstång att hålla i om man sätter en leksak i näven på dem… Skrattande

Telefonkontakt
2009-08-22 23:29
#4

#3 hehe, det har jag hört många berätta. har försökt på Elva ett par ggr med att ge henne en penna att hålla i och det gick när jag höll i den, men när jag släppte så blev det tvärstop. då stödde hon sig helt och hållet på pennan Tungan ute

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: