Annons:
Etikett05-barn-6-12-år
Läst 7832 ggr
mattiz73
8/18/09, 5:48 PM

Inslagning av skolböcker!

Jag behöver hjälp och det idag! Boken ska vara inslagen och klar till imorgon och jag får inte till det! Jag som älskar att pyssla som tec vika små askar av papper. Jag är så frustrerad! Finns det någon här som kan hjälpa mig?

Skriv isåfall en liten lätt beskrivning!

Tack på förhand!

Annons:
magma
8/18/09, 8:13 PM
#1

öööh, ja… *fundera*

Jag lägger boken uppslagen på papperet och klipper ungefär två cm utanför boken runt om.

Klipper sedan från papperets ytterkant och in till boken två små "snitt" med ett mellanrum som är lika brett som bokens rygg, så om den alltså är 1 cm tjock så klipper jag med ett mellanrum på 1 cm mitt på fram till boken- så att papperet går att vika in och tejpa fast på insidan av bokens fram och baksida, utan att det veckar sig vid ryggen.

Hoppas du fattar något av min förklaring, lycka till!

mattiz73
8/18/09, 11:06 PM
#2

Japp….jag fattade det!

Och nu är boken klädd!

Jag skulle visserligen rekommenadera att klippa remsan som ska vara vid ryggen några mm större så att det finns ett litet spelrum.

Jag vek in alla kanter och gjorde en presentvikning och tejpade. Inte en tejpbit i boken…STOLT!

Men att det skulle vara så knöligt…det trodde jag inte!

Dessutom är det matteboken som de får behålla när den är klar men men…alla skolor tycker olika!

magma
8/18/09, 11:46 PM
#3

Bra knåpat, skönt att ha det gjort:)

JohannaMax
8/18/09, 11:47 PM
#4

Åh nu blir jag sentimental! Kommer i håg när vi satt o slog in mina skolböcker! Är ju ett par år kvar innan jag får göra det åt dottern

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

AusaBausa
8/18/09, 11:55 PM
#5

usch har precis slagit in 5 böcker till mina 3 barn o fler lär dem väl komma hem med…när dem väljer vanligt papper går det väl an men den där bokplasten är HEMSK!  Den glider bara ifrån en…ngt bra tips där??

JohannaMax
8/19/09, 12:03 AM
#6

#5 Du kanske kommer åt att nita om du har en smidig liten nitapparat. Så gjorde jag ibland men jag gillade inte plasten…föredrog papper.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
Upp till toppen
Annons: