Annons:
Etikett03-barn-1-3-år
Läst 1602 ggr
regskylt
2009-09-23 01:34

Liten blir stor...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag när jag hämtade min lilla 14månaders på förskolan så insåg jag hur stor hon har blivit.. Jag har verkligen missat de.t Kanske är pga att hon inte kan gå själv än.

Elva satt vid ett litet bord och höll på med trolldeg. Satt på en liten stol (jag skulle aldrig våga sätta henne på en sån då hon inte kan gå) och där satt hon så fint.. Jag satte mig brevid och då sköt hon ut stolen, gick ner och kom upp i min famn. Men någon kram fikc jag inte, hon kramas inte ofta.. Och sedn så kröp hon upp på stolen igen och satte sig.

När vi kommit ut till kapprummet och jag letar fram hennes kläder så kryper hon in i "badrummet" och ställer sig upp mot det lägsta och minsta handfatet och vill tvätta händerna..! Det hade jag aldrig trott att hon kunde göra sådär (fick naturligtvis sätta på vattnet och hjälpa henne)..

Förstår inte vart tiden tog vägen.. Hon är ju så stor. Hon kan "bara" ett ord och vägrar gå.. Bebis i mina ögon, men ack så fel jag har.

Annons:
Susanne
2009-09-23 12:52
#1

Visst blir man stolt när man helt plötsligt inser vad de kan men ack så besviken när man i samma stund fattar att de blivit så stora.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Lenore
2009-09-24 12:35
#2

Jag känner igen känslan! Man blir så stolt och blir varm i hela kroppen! Tänk så duktiga våra små är. Kan så mycket och förstår mycket mer än vi någonsin hade trott!
Så duktig Elva är som till och med vill tvätta händerna själv! Här blir det liv i luckan så fort vi närmar oss toan efter maten. :P

Jag kan inte heller förstå hur Ronja kunde bli såhär stor. Hon är snart 13 månader och kan snart både gå och säga några ord. Äter själv gör hon också, min duktiga tös!
Blev helt chockad när jag igår funderade på vad för ord dottern kan/försöker säga och hur många ord hon förstår. Hon kan säga "mamma", pappa kallas för "nanna", vår katt Isa heter "Sss", bubblor heter "bobbo" och äpple "peppe". När man säger att hon ska leta efter snutten eller nappen kryper hon och hämtar dom och i pekböckerna kan hon peka ut ca 10 saker som man namnger. Hon vet även vilken leksak som är dockan, nallen, hunden, bilen osv.
Säger man att man vill ha pussen gör hon pussljud och ibland får man en blöt puss med öppen mun och ibland med tungan också. Haha. Kramas gör hon jättemycket och även om man frågar om kramen.
Helt otroligt alltså så mycket hon kan. Jag förstår inte hur det har kunnat gå så snabbt. Känns som att det var igår vattnet gick och jag åkte till förlossningen. Man hinner inte med!

Trollhassel
2009-09-24 15:00
#3

Snart kutar hon omkring och pratar ska du se.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

AusaBausa
2009-09-24 22:58
#4

ja o vääääldigt snart går dem i skolan…fattar inte vart dem här 6 åren tagit vägen…helt plötsligt ska man följa med till skolan..inga "dagis"barn kvar utan bara 3 stora skolbarn…hon som skulle vara liten sååå länge;-)

Upp till toppen
Annons: