Annons:
Etikett18-utrustning-säkerhet
Läst 4190 ggr
MagArne
2009-11-18 20:20

Emmaljunga Cerox 2.0 barnvagn, nåt att ha?

Vår VW Bora -99 har typ världens minsta öppning till bagaget så det går inte få igenom så värst många vagnar. Har med nöd och näppe lyckats pressa ner en Emmaljunga Cerox 2.0 så det lutar åt en sådan nu med mjuklift i början.

Någon som har erfarenhet av denna vagn eller en lite tidigare Cerox. Vad tycker ni om vagnen och hur fungerar den i vardagen?

Något att satsa på eller finns det fler extremt platta vagnar? Fyra fasta hjul vill vi ha.

Cerox 2.0 har måtten 97x63x37cm ihopfälld

Annons:
JohannaMax
2009-11-18 23:43
#1

Jag har tittat lite på den modellen till sonen och gillar den. Minns du vad den kostar?

Hade en liknande till dottern fast den var rosa så den sålde vi…men gillade den skarpt. Gillar dock inte Emmaljungas rena liggvagnar.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

MagArne
2009-11-19 10:22
#2

Har tyvärr inget exakt pris men tror den låg på 7200kr inkl mjuklift. Dyrt så det förslår men är nog bar att gilla läget då jag vägrar ha chassiet i bagaget och ligg-/sittdelen i baksätet. Redan trångt i lilla bilen som det är Tungan ute

JohannaMax
2009-11-19 10:31
#3

O fy var den så dyr?!?! Jag hade för mig den låg runt 4000:-…

Är det Emmaljungas egna mjuklift? Finns ju babyproffsens för 200:- ny. Den har jag till syskonvagnen o den är jättebra

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

MagArne
2009-11-19 10:59
#4

Mmm, emmaljunga är svindyra. Brio är nästan lika dyra dem med fast hittade ingen som gick in i bilen där.
Ja det var med emmaljungas egna lift. Den ligger väl runt 1200kr tror jag.

Susanne
2009-11-19 13:36
#5

Varför 4 fasta hjul? Det är mycket besvärligare med fasta hjul än med swivelhjul. En trehjulig vagn tar dessutom väldigt mycket mindre plats. Britax Vigour finns med fyra hjul varav de två i fram är swivel, den tar nästan ingen plats alls i bilen. Har haft en men sålde den när vi bytte till syskonvagn och tjejen som köpte Britaxen hade en jätteliten MB, kan det ha varit en A-klass? Hon fick plats med vagnen utan några som helst problem. Det var för övrigt det absolut minsta utrymme i bak jag någonsin sett i en bil, i hennes MB alltså.

Susanne

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

MagArne
2009-11-19 14:39
#6

Jag inbildar mig att fyra stora fasta hjul fungerar bäst i snö, grus och i skogen. Fjädringen blir något bättre också. Vi vill ha en stabil stridsvagn.

Bagaget i Boran är rätt stort bara öppningen som är minimalt så vagnen slår i taket och tröskeln när man ska lasta.

Annons:
MagArne
2009-11-24 15:32
#7

Såg en prislapp idag. 5295kr kostar en Cerox 2.0 -2010 utan mjuklift/hårdlift

lisette
2009-11-24 16:59
#8

jag har haft fyra olika vagnar.

första var en emmaljunga med stora hjul. kanonbra terrängfordon!

andra var en sulky från pozy vi hade utomlands och lite som reserv. små hjul som gick att ställa åt alla håll och kanter. totalt värdelös! ställer man inte in hjulen rätt så går vagnen kräftgång…

tredje var en trehjuling från carena. den var ännu värdelösare än sulkyn. den välte hur lätt som helst.

fjärde är en emmaljunga med stora hjul. vi håller oss till det! =)

[Catteklina]
2009-11-24 17:17
#9

jag har en emmaljunga cerox och är super nöjd med den. den funkar bra både i stan och på landet för oss.
köpte den begagnad dock, men hon innan oss var också jätte nöjd med den.

Upp till toppen
Annons: