Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 3796 ggr
ho0mii3z
11/20/09, 3:02 AM

8 veckor och rosslig

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har fått skölja näsan med koksaltlösning och sugit ut näsan med Otri baby flera gånger , just för att hon rosslar så mycket.

Bröstmjölk har jag hört ska hjälpa, men hajjar inte hur man ska få upp bröstmjölken i näsan och hur mycket ska man fylla näsan?

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

Annons:
AnnaLundin
11/20/09, 9:01 AM
#1

Är hon snuvig och täppt eller det i luftvägarna det rosslar?

Jag har varit ganska frikostig med näsdroppar när mina barn har varit små, ser ingen anledning att hålla på några privciper om att undvika sånt. För mig har det varit självklart att barnet ska ha hjälp med att underlätta andningen i första hand.

Jag har, ärligt talat, inte provat bröstmjölk i näsan, men det borde väl funka med näsdroppspipetter - rengör en begagnad och sug upp mjölk i den. Till så små barn ger man en droppe näsdroppar i vardera näsborre, det borde väl gå att ha som riktmärke även för bröstmjölk.

Att det rosslar i luftvägarna när de är förkylda ar väl mycker för att de inte begriper att de kan hosta loss det som sitter löst, utan de väntar in en hostreflex. Det kan låta ganska illa och man skulle vilja hjälpa dem att hosta lite, men det är bara att vänta ut dem. Man ger inte slemlösande till så små, möjligen efter läkarordination.

ho0mii3z
11/20/09, 8:14 PM
#2

jaha,tack de besvarade alla mina frågor. Är näsdropparna obehagliga för bebisarna?

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

AnnaLundin
11/20/09, 9:00 PM
#3

Nej, det tror jag inte att de är, inte mer än att de ofta tycker att det är obehagligt just när man håller fast dem förr att droppa i näsan.

ho0mii3z
11/20/09, 9:02 PM
#4

Tack för alla fina svar!

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

ho0mii3z
11/20/09, 9:02 PM
#5

Tack för alla fina svar!

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

Upp till toppen
Annons: