Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1776 ggr
Majsen
2009-11-22 21:19

Uekläder

Vad har ni till barnen i skolan nu? Det är ju så fruktansvärt blött och lerigt på våran skolgård iallafall, hatar när det aldrig kan bli vinter. Orkar inte tvätta jämt.

Annons:
magma
2009-11-22 22:24
#1

Är det flera plusgrader (runt 7-10) så har sonen (sju år) vanliga regnbyxor över, fast inte av galon/gummityp utan mer liknande kraftigt tyg. Liknar nästan tunnare markisväv..!

På överkroppen har han en vattentät vinterjacka från Lego, den är inne på tredje vintern nu (den måste ha varit jättestor första året?!) men den ser ut som ny- helt suverän och helt vattentät men andas.

Är det kallare än så, då blir det hans nyinköpta Reimatex+ byxor. Har inte haft dem så länge än att jag kan ge något omdöme.

Båda byxorna spolar jag oftast bara av i duschen, ibland behöver jag borsta av dem samtidigt med en disksvamp eller liknande. Och ibland är de så skitiga att jag bara måste köra dem i tvättmaskinen.

Majsen
2009-11-22 22:38
#2

Puff

Majsen
2009-11-22 23:25
#3

Ingen mer så här på kvällen som har svårt att sova.

Zahara
2009-11-23 09:08
#4

överalle och när det är "massa" plus har jag som 3:an regnbyxer av kraftigare variant nertill och regnjacka upptill, hittade kanon bra byxor på ica maxi för 150. kan inte ha galon då dottern kryper så det håller inte.

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

AnnaLundin
2009-11-23 09:25
#5

Våra barn har regnkläder hänger i skolan, att använda när det behövs. Sen får de med/på sig antingen termobyxor eller ett par andra överdragsbyxor när de går på morgonen, efter hur väderprognosen ser ut.

Majsen
2009-12-02 00:00
#6

Utekläder skulle det ju vara.

Annons:
melia
2009-12-02 17:57
#7

Fleecefodrade regnkläder "gummikläder" fram tills igår när alla dessa minusgrader kom hit.. nu är det vinteroverall med fleeceställ under.

Upp till toppen
Annons: