Annons:
Etikett20-tips-råd
Läst 3099 ggr
Tarzan88
11/16/09, 3:13 PM

Fattiga som behöver en bra jul

Hej

jag har en fråga,vet ej om jag hamnat rätt,men de är så att jag har en  son på 6 år,som är sååååå bortskämmd,

han har en stor garderob ( man kan gå in i ) med koja brandstång och MASSA hyllor med leksaker,många saker har han använt 1 gång,och det är när han precis öppnat paketet Rynkar på näsansen hela hans rum är full med leksaker också,men han använder de inte,de känns så jobbigt att han är så otacksam Gråter så jag har bestämmt att jag ska plocka bort massor av de han har som han ALDRIG använder och lämna till barn som inte får nått på julRynkar på näsande gör ont i hjärtat när ja tänker på hur många av dessa barn det finns!

Jag skulle gjort de redan förra julen mne de de blev ej av ingen visste vart jag kunde vända mej!

Men vet någon vart man kan lämna leksaker så dom kommer till fattiga SVENSKA barn,för de många svenska familjer som behöver hjälp! ja menar inte eriks hjälpen,för ja vill inte att dom ska sälja och tjärna nått på de,de alldeles för fina saker,litar ej på såna ställen,men typ kyrkan?

ja vill att de ska bli paket som blir utdelade till behövande barn!

Jag vill att även familjer som inte har tillräckligt med pengar ska kunna ha de bra på jul,

Någon som vet  hur de funkar med kyrkan?läste i tidningen att dom brukar dela ut mat till fattiga svenska familjer!

Tacksam för svarOskyldig

Annons:
JohannaEkroth
11/16/09, 5:05 PM
#1

Du kanske kan få någon idé från detta forum http://www.kyrkforum.se/media/1906-sveriges-barn-da-2.html

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

AnnaLundin
11/16/09, 5:57 PM
#2

TOPPEN-ide ju!

Berätta gärna här om du hittar något bra sätt, för det finns säkert fler med samma tankar! (jag själv till exempel…)

JohannaEkroth
11/16/09, 6:50 PM
#3

Annars kan man ju alltid göra som Carl Bertil Jonsson. Tungan ute

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Tarzan88
11/16/09, 7:27 PM
#4

Tack för tipsen Skrattande

Har hört att kommunen kan man ringa till och kolla oxå,de ju inte direkt att "fattiga" svenssons syns på stan!

JohannaEkroth
11/16/09, 7:48 PM
#5

Du kan ju titta in på socialkontoret och ge klappar till barnen i väntrummet. Flört

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

martdat
11/16/09, 8:18 PM
#6

ja hör med socialen, de har ju avdelnngar som jobbar särskilt med barnfamiljer , offat fattiga sådana, här har vi familjehuset, min kompis lämnade en hel låda med spel o dyl , nu gick det till hela verksamheten men borde väll funka att de lämnar vidare till fattigare familjer,

Kvinnoshoren kanske? kyrkan som andra redan nämnt,

bra ide, hoppas det går, jag försökte ge bort barnkläder på det viset men inge på soc ville ta emot o vidarebefodra tyvärr, men de är förhoppningsvis bättre hoss er.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Annons:
JohannaEkroth
11/16/09, 8:26 PM
#7

#6 Kvinnojouren är bra. Har själv erfarenhet då mamma och jag fick bo i ett sådant kvinnojourshem nä jag var 8 år på grund av en far som misshandlade min mor.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

martdat
11/16/09, 8:39 PM
#8

#7 det var sååå det stavades, ja jag hadde på känn att det var fel, tackar,,

ja där paserar en o annan barnfamilj tyvärr,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Tarzan88
11/16/09, 10:21 PM
#9

Tack för alla råd :)

Niklas
11/18/09, 12:34 PM
#10

Tidigare kunde man lämna dem till Astrid Lindgrens barnsjukhus i Solna så att barnen kan leka medan de väntar.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: