Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 5557 ggr
Salama
11/26/09, 10:57 PM

Rimlig timlön för barnvakt?

Undrar vad en rimlig tim lön för barnvakt ligger på. Om man säger att barnvakten är mellan 18-20 har lite erfarenhet och referenser. Arbetsuppgift: passa ett barn på 1år, byta blöja och plocka ihop leksaker. Vad betalar ni för era barnvakter?

Annons:
SilvianLuna
11/30/09, 11:22 PM
#1

Jag skulle våga gissa på minst 80kr/timme. Men eftersom det ändå handlar om ett barn gäller det att man ändå har en viss erfarenhet och innehar en del referenser så skulle jag vilja lägga snittet något högre. Sedan tror jag att åldern 18-20 är något generaliserad.

Visst kanske det många gånger handlar om de där extra slantarna, men i det stora hela vill jag påstå att det också handlar om ett intresse att engagera sig, och engagemang resulterar i ett bra utfört arbete.

Salama
12/2/09, 2:45 PM
#2

Har hittat en barnvakt nu och hon får 95:-/h tycker att det är en rimlig timlön.

Vill ju ändå att den som jobbar med mitt barn ska vara nöjd och göra ett bra jobb :)

SilvianLuna
12/2/09, 4:17 PM
#3

Toppen! Glad

Memsan
1/3/10, 8:14 PM
#4

Jag är 24 år, jobbar till vardags som barnskötare.

När jag är barnvakt tar jag 50:-/tim (svart) oavsett antal barn.

CarolaCarro
1/3/10, 11:45 PM
#5

Ojoj Här vet ja inte hur mycke ja suttit åt min moster utan ett öre.. hade 4st ungar och ta hand om.. Tog hand om dom lika bra utan lön..

Salama
1/4/10, 11:11 AM
#6
#4 Jadu om man väljer att jobba svart kan man nog inte räkna med högre lön heller.

#5 Klart du tog bra hand om dem även utan lön om det var din mosters barn ;)

Annons:
CarolaCarro
1/4/10, 9:47 PM
#7

#6 KLart och klart??? Ja gjorde de för att de var kul..

Memsan
1/4/10, 9:54 PM
#8

Väljer att jobba svart? Hur brukar ni lösa det om grannen undrar om man kan passa barnen några timmar en kväll? Gör ni det vitt om det gäller 1-4 ggr/år?

Jag jobbar ju inte svart annars. Och jag har aldrig klagat på barnvaktslönen.

Salama
1/5/10, 10:12 AM
#9

#7 Jag menar att tror du alla människor skulle göra ett "bra" jobb utan lön när det kommer till barn man inte känner?

CarolaCarro
1/5/10, 10:36 AM
#10

#9 Varför skulle man göra ett sämre utan pengar??

Salama
1/5/10, 11:02 AM
#11

#10 Sitter inte här på iFokus för att bråka med sånna som dig,Enligt min tro så fungerar inte människor så, om människan hade varit så god så skulle det vara en bättre värld vi lever i. Och du behöver inte fortsätta bråka om detta för det är min åsikt!

CarolaCarro
1/5/10, 4:16 PM
#12

#11 ja har inte bråkat om något.. Så ja fattar inte alls vart du vill komma??

Upp till toppen
Annons: