Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1746 ggr
ho0mii3z
11/22/09, 11:57 PM

sovande barn..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När ska man försöka hålla barnen vakna och se till att man har en speciell rutin?

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

Annons:
AnnaLundin
11/23/09, 8:44 AM
#1

När du tycker att det behövs…

Bra svar, va? Flört

Här är det nog så att rutinerna har vuxit fram av sig själva. Hur gammalt är ditt barn?

Zahara
11/23/09, 9:04 AM
#2

MIn dotter är 15 månader, alla mina vänner håller hysteriskt vid sina rutiner vilket jag inte förstår, dottern sover tills hon vaknar av sig själv om vi är lediga, sover "middag" vid två. och äter olika beroende på hur hon sover. Ska jag jobba dagen efter så vi ska upp tidigt får hon sova middag kortare så hon kan lägga sig tidigare för att orka upp på morgonen. Gör det som känns bäst för dig och ditt barn.

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
ho0mii3z
11/25/09, 11:17 PM
#4

min dotter är 2 månader och sover väldigt mycket hela tiden.

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

AnnaLundin
11/25/09, 11:31 PM
#5

#4 - Ett så litet barn ska absolut få sova så mycket det behöver. Vissa barn gör det, andra inte. De där rutinerna kan du börja med när hon blir större, ganska mycket större… Nu ska ni bara koncentrera er på ätande och sovande. Glad

Min erfarenhet är att barn som sover mycket ofta är de som växer mycket också. De verkar lägga energin på tillväxten i stället för att vara vakna. Huruvida detta är en sanning vet jag inte, bara en känsla jag har haft.

Kimpa
11/26/09, 9:52 PM
#6

Rutinerna växer fram allt eftersom ditt barn själv kommer få sina egen sovrutiner.
Alla är så olika.
Min grabb sov väldigt ofta och korta stunder. Han tog även gärna en tupplur efter lunchen ända upp till 3år.
Min dotter har alltid sovit hela nätterna och väldigt sällan på dagarna.
Vid 11 månader slutade hon sova överhuvudtaget på dagarna!
Ibland gick det om hon varit med om mycket.

Annons:
Upp till toppen
Annons: