Annons:
Etikett03-barn-1-3-år
Läst 1794 ggr
Eklang
2009-12-21 15:15

Lillasyster som inte vill sova

Jag har en lillasyster på 17 månader som vaknar hela nätterna och gallskriker. Är detta normalt för den här åldern? Och finns det någon som har något tips på vad man kan göra?

Emma, medarbetare på Hästfoto.

Annons:
Eklang
2009-12-21 15:20
#1

Kanske ska tillägga att hon får panik när man lägger henne ned, så hon hoppar ned från sängen och springer till dörren och bankar. Suck.. Ungar Tungan ute

Emma, medarbetare på Hästfoto.

AnnaLundin
2009-12-21 18:55
#2

Sover hon i eget rum? Med stängd dörr? (jag tolkar det du skriver så)

Det kan finnas många orsaker till att de vaknar på nätterna, t.ex mardrömmar, ont i magen, hunger, att de fryser eller kanske en allmän otrygghetskänsla. Så det behövs lite mer information för att ge ett bra svar.

SannaHolmgren
2009-12-23 13:29
#3

#0 Åtminstone mina flickor har haft perioder i flera år då de haft svårt att komma till ro i sin säng. Lösningen har varit att antingen har de fått komma över till vår säng eller så har jag legat bredvid dem i deras tills de somnat.  När de var så små mina tjejer som 17 månader så har vi haft samma sovrum vilket har underlättat. Det var först när min minsta höll på att fylla fyra år som vi regelbundet har sovit gott hela nätter igenom utan störd nattsömn.

(Med tre st i nära ålder så känns det som om man hela tiden har något problem, men i verkligheten är det långt mellan bekymren, fast de avlöser varann.)

Upp till toppen
Annons: