Annons:
Etikett20-tips-råd
Läst 2056 ggr
Love-
2009-12-23 14:49

Vet inte vad jag ska göra:(

Hej!

Jag har då en kille och han har ett bran sen tidigare och jag älskar verkligen honom men det känns ändå lite jobbigt att han har barn då jag bara är 19år och känner mig inte redo att blir mamma eller ja i detta fall styv mamma. Har inte träffat hans barn än. Men när den tiden kommer vet jag inte vad jag ska göra. Jag vårgar ju knappt hålla i ett barn. Visst jag vill ha barn i framtiden men inte nu. Älskar verkligen min kille och visst hans barn verka vara helt underbart, men jag är ju bara ett barn själv än

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Annons:
Lenore
2009-12-23 20:56
#1

Ta det lugnt, du har inga som helst skyldigheter att ta hand om hans barn eller liknande.

Säg till honom som det är, att du är lite osäker på hur du ska hantera relationen med hans barn. Han kan säkert berätta för dig hur du ska göra och bete dig med barnet.

[veralera]
2009-12-25 21:01
#2

Jag skulle också pratat med honom, förklara att du tycker om HONOM, och att du säkert kommer tycka om hans barn när du träffat det (för det kommer du säkert) men att ifall det blir seriösare mellan er (vet inte hur seriöst det är mellan er?) så känner du dig inte redo att anta "mamma-roll".

Antagligen förstår han dig, för är han lika ung som dig så var det antagligen påfrestande för honom också när han fick reda på att han skulle bli pappa.

Och börjar du umgås med han och hans barn lite i taget, så kommer du mer och mer känna dig bekväm tillsammans med det:)

exitingsvillemo
2009-12-27 02:18
#3

Barnen bör inte bli involverade i ert privatliv, så länge som du känner som du gör. Det är varkän rätt mot dig eller barnen.

Åldern på barnen spelar också en viktig roll, är det spädisar vi pratar om, eller äldre barn?

Mitt tips till dig är; så länge du känner dig osäker och tveksam, så umgås med din kille när barnen inte är med. Han har väl säkert delad vårdnad om barnen, vilket gör att han har "lediga" dagar/veckor som ni kan träffas på.

Upp till toppen
Annons: